Forum falowników

 www.falowniki.info

Kod błędu Nazwa błędu na wyświetlaczu panelu sterowania Opis i prawdopodobne przyczyny
1 OVERCURRENT Zbyt duży prąd wyjściowy, co może być spowodowane przez: • Nadmierne obciążenie silnika. • Ustawienie zbyt krótkiego czasu rozpędzania (parametry 2202 ACCELER TIME 1 and 2205 ACCELER TIME 2). • Został uszkodzony lub nieprawidłowo przyłączony silnik lub kabel silnika.
2 dc overvolt Zbyt wysokie napięcie stałe (DC) w obwodzie pośrednim DC. • Sprawdzić sieć zasilającą pod kątem występowania przepięć statycznych lub przejściowych. • Może być ustawiony zbyt krótki czas zwalniania (parametry 2203 deceler time 1 oraz 2206 deceler time 2). • Rezystor hamujący (jeżeli jest) może być zbyt mały.
3 dev overtemp Radiator napędu jest przegrzany. Temperatura radiatora wynosi 115 x (239 °F) lub powyżej. Może to być spowodowane przez: • Awarię wentylatora. • Przeszkody w swobodnym przepływie powietrza chłodzącego. • Nagromadzenie się kurzu i innych zanieczyszczeń na radiatorze. • Zbyt wysoką temperaturę otoczenia. • Nadmierne obciążenie napędu.
4 short circ Wystąpił prąd zwarciowy. Zwarcie może być spowodowane przez: • Wystąpienie zwarcia w kablu silnika lub w silniku. • Zakłócenia w sieci zasilającej.
5 overload Przeciążenie przemiennika. Prąd wyjściowy napędu przekracza wartości znamionowe podane w rozdziale "Dane znamionowe", str. 171 niniejszego podręcznika.
6 dc undervolt Zbyt niskie napięcie stałe (DC) w obwodzie pośrednim DC, co może być spowodowane przez: ♦ Brak fazy w sieci zasilającej. ♦ Przepalenie bezpiecznika. ♦ Zbyt niskie napięcie w sieci zasilającej.
7 Al1 loss Utrata sygnału na wejściu analogowym am. Wartość sygnału na wejściu analogowym 1 jest poniżej minimum określonego przez parametr aUflt limit (3021). Należy sprawdzić: • Źródło sygnału i przyłącza dla wejścia analogowego. • Nastawy parametrów dla aUflt limit (3021) oraz 3001 akmin function.
8 Al2 loss Utrata sygnału na wejściu analogowym ai2. Wartość sygnału na wejściu analogowym 2 jest poniżej minimum określonego przez parametr ai2flt limit (3022). Należy sprawdzić: • Źródło sygnału i przyłącza dla wejścia analogowego. • Nastawy parametrów dla ai2flt limit (3022) oraz 3001 akmin function.
9 mot overtemp Silnik jest zbyt gorący, w oparciu o oszacowanie wykonane przez napęd lub na podstawie sygnału sprzężenia zwrotnego od temperatury. • Sprawdzić czy silnik nie jest przeciążony. • Dokonać regulacji parametrów używanych do oszacowania temperatury silnika (parametr 3005...3009). • Sprawdzić działanie czujników temperatury i parametry grupy 35.
10 panel loss Nastąpiła utrata komunikacji z panelem sterowania i ma miejsce jedna z poniższych sytuacji: • Napęd jest w trybie sterowania lokalnego (na wyświetlaczu panelu jest LOC). • Napęd jest w trybie sterowania zdalnego {na wyświetlaczu panelu jest REM) i jego parametry są tak ustawione, że akceptuje on polecenia start/stop, kierunek lub wartość zadaną podawane z panelu sterowania. Należy sprawdzić: • Linie i połączenia komunikacji. • Parametr 3002 panel comm error. • Parametry w grupie 10: ''Wejścia poleceń" oraz w grupie 11: "Wybór zadawania" (jeżeW napęd pracuje w trybie sterowania zdalnego REM).
11 id run fail Nie został ukończony z powodzeniem przebieg identyfikacyjny napędu. Sprawdzić przyłącza silnika.
12 motor stall Utyk silnika lub utyk procesowy. Silnik pracuje w strefie utyku. Może to być spowodowane przez: • Nadmierne obciążenie. • Zbyt niską moc silnika. • Niewłaściwe nastawy parametrów 3010. ..3012.
13 Reserved Nie używane.
14 ext fault 1 Jest aktywne wejście cyfrowe zdefiniowane aby sygnalizować pierwszy błąd zewnętrzny - patrz parametr 3003 external fault 1.
15 ext fault 2 Jest aktywne wejście cyfrowe zdefiniowane aby sygnalizować drugi błąd zewnętrzny - patrz parametr 3004 external fault 2.
16 earth fault Obciążenie wejściowej sieci zasilającej jest niezrównoważone: • Mogło wystąpić zwarcie doziemne w silniku lub kablu silnika. • Kabel silnika może być zbyt długi.
17 underload Obciążenie silnika jest niższe niż oczekiwane. Należy sprawdzić: • Czy nie doszło do odsprzęgnięcia obciążenia silnik . • Czy są prawidłowe nastawy dla parametru 3013 underload function...3015 underload curve.
18 therm fail Błąd wewnętrzny. Termistor mierzący wewnętrzną temperaturę napędu jest otwarty albo zwarty. Należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem handlowym ABB.
19 opex link Błąd wewnętrzny. Został wykryty związany z komunikacją problem w łączu światłowodowym pomiędzy płytami OITF i OINT. Należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem handlowym ABB.
20 opex pwr Błąd wewnętrzny. Zostało wykryte, że występuje zbyt niskie napięcie na zasilaniu płyty OINT. Należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem handlowym ABB.
21 curr meas Błąd wewnętrzny. Pomiar prądu jest poza zakresem. Należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem handlowym ABB.
22 supply phase Zbyt duże zmiany napięcia na szynie zbiorczej DC. Może to być spowodowane przez: • Zanik fazy w sieci zasilającej. • Przepalenia bezpiecznika.
23 Reserved Nie używany.
24 overspeed Prędkość silnika jest wyższa niż 120% wartości większego (co do wartości bezwzględnej) z dwu parametrów 2001 minimum speed lub 2002 maximum speed. Sprawdzić: * Nastawy dla parametrów 2001 oraz 2002. * Czy moment hamujący silnika jest wystarczający. • Czy jest właściwe zastosowanie sterowania momentem. • Czoper i rezystor hamowania.
25 Reserved Nie używany.
26 drive id Błąd wewnętrzny. Nieważny blok konfiguracyjny identyfikcji napędu (Configuration Błock Drive ID). Należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem handlowym ABB.
27 config file Błąd wewnętrznego pliku konfiguracyjnego. Należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem handlowym ABB.
28 serial 1 err Został przekroczony dopuszczalny czas oczekiwania dla komunikacji poprzez magistralę FIELDBUS. Sprawdzić: * Nastawy dla błędu (parametr 3018 comm fault func oraz 3019 comm fault time). * Nastawy dla komunikacji (grupa parametrów odpowiednio 51 lub 53 ). * Kiepskie połączenia i/lub zakłócenia w linii komunikacyjnej.
29 efb con file Błąd odczytu pliku konfiguracyjnego dla adaptera magistrali komunikacyjnej FIELDBUS.
30 force trip Zadziałanie zabezpieczenia wymuszone przez magistralę FIELDBUS -patrz "Podręcznik użytkownika magistrali komunikacyjnej FIELDBUS".
31 efb 1 Kod błędu zarezerwowany dla aplikacji pracującej z protokołem EFB. Znaczenie zależy od protokołu.
32 efb 2
33 efb 3
34 motor phase Błąd w obwodzie silnika. Zanik jednej z faz silnika. Sprawdzić czy nie wystąpiło: • Zwarcie w silniku. * Zwarcie w kablu silnika. * Zwarcie w przekaźniku termicznym (jeżeli stosowany). • Zwarcie wewnętrzne.
35 output wiring Podejrzewany błąd w okablowaniu wyjściowym mocy. Może to być spowodowane przez: • Okablowanie zasilania wejściowego do wyjścia napędu. * Zwarcia doziemne.
101 SERF CORRUPT Błąd wewnętrzny napędu. Należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem handlowym ABB i podać numer błędu.
102 SERF IITFILE
103 SERF MACRO
104 SERF EFBPROT
105 SERF BPFILE
201 DSPT1 OVERLOAD Błąd w systemie. Należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem handlowym ABB i podać numer błędu.
202 DSPT2 OVERLOAD  
203 DSPT3 OVERLOAD  
204 DSP STACK ERROR  
205 DSP REV ERROR  
206 OMIO ID ERROR  


WebSystem  tel. 048 383.01.44   | wortal-> www.falowniki.pl | forum-> www.falowniki.info | porównaj-> www.falowniki.com.pl

Warto zobaczyć

Giełda falowników

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW EVF9335-EVV030

Więcej…

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Więcej…

Softstart eTran 11kW SET500-11

Softstart eTran 11kW SET500-11 

Więcej…

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Więcej…
dobór falowniki Wortal napędów energoelektronicznych www.falowniki.pi . Napędy energoelektroniczne do regulacji prędkości obrotowej silników elektrycznych.

Copyright © 2010 www.falowniki.pl