Porównywarka falowników

Forum falowników

 www.falowniki.info

Od ponad 70 lat firma Daifuku Airport Technologies opracowuje najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie zautomatyzowanej obsługi towarów i bagażu dla portów lotniczych na całym świecie. Logan Teleflex, stanowiący część Daifuku Airport Technologies, poszukiwał rozwiązania sterowania rozproszonego dla potrzeb realizowanych projektów systemów obsługi bagażu.

Przy wycenie niedawnej renowacji terminalu lotniska w USA oryginalna specyfikacja projektu uwzględniała sterowanie scentralizowane. Po konsultacji z doradcą projektu ds. systemu obsługi bagażu i zapoznaniu się z propozycją NORD firma zdecydowała się przedstawić lotnisku rozwiązanie w zakresie sterowania rozproszonego. W efekcie dostarczono ponad 100 motoreduktorów produkcji NORD Drivesystems.

Systemy obsługi bagażu w portach lotniczych stanowią złożone układy skomplikowanych linii przenośników, których praca powinna być precyzyjna i niezawodna. Dzięki możliwości dostosowania do potrzeb klienta zarówno mechanicznej, jak i elektronicznej części projektu, rozwiązanie NORD spełnia wszystkie wymagania konkretnego zastosowania.

Zintegrowane dynamiczne sterowanie hamulcem jest niezbędne w segmentach przenośników kolejkowych systemu obsługi bagażu. Umożliwia ono szybkie uruchamianie i zatrzymywanie przenośników, gdy bagaż przechodzi przez system. Do każdej wielkości silnika NORD przypisano szereg dostępnych wielkości hamulca oraz wiele opcji. Silniki NORD z hamulcami i zdecentralizowanymi przetwornicami częstotliwości posiadają prostownik hamulca bezpośrednio zintegrowany z falownikiem. Eliminuje to konieczność stosowania standardowych prostowników hamulca i związanych z nimi obwodów przekaźnikowych sterowania hamulca.

W system obsługi bagażu wbudowano setki motoreduktorów. Rozwiązanie z użyciem centralnej szafki sterowniczej ukazało wyzwanie związane z doprowadzeniem specjalnego okablowania zasilającego silnik do każdego motoreduktora poprzez przestrzeń systemu przenośników. Oznaczałoby to bardzo czasochłonny proces instalacji i przekazania do eksploatacji. Rozwiązanie wykorzystujące zdecentralizowane przetwornice częstotliwości firmy NORD oraz szybko rozłączalne gniazda M12 pozwoliły na zastosowanie uproszczonego procesu instalacji.

- Ze względu na opłacalność urządzeń NORD oraz elastyczność przy wyborze różnych opcji w zależności od specjalnych wymagań systemu w naszych projektach uwzględniamy niemal wyłącznie ofertę NORD - mówi Gary Downs, wiceprezes ds. sprzedaży w Logan Teleflex.

- Wraz z wysokiej jakości układami napędowymi, łączącymi motoreduktory ze zintegrowanym rozproszonym układem sterowania, NORD DRIYESYSTEMS zapewnia zarówno niezawodne, jak i ekonomiczne rozwiązanie. Tym, co naprawdę wzbudziło nasz entuzjazm wobec NORD, byt fakt, że moduły wejścia/wyjścia są zintegrowane z przetwornicą oraz motoreduktorem - mówi Downs.

Rozwiązanie obejmujące zintegrowany napęd elektromechaniczny wyposażony w szybkozłącza umożliwił montaż wstępny w zakładzie Daifuku, co ograniczyło do minimum koszty montażu i okablowania na miejscu. Dodatkowo montaż wstępny pozwolił zaoszczędzić czas potrzebny na instalację oraz przekazanie systemu do eksploatacji.

Modułowa konstrukcja NORD jest również korzystna dla ciągłej konserwacji i obsługi systemów transportujących bagaż na lotniskach.

Motoreduktory walcowo-stożkowe dostarczone w ramach tego projektu wyposażone były w przetwornice wektorowe SK 200E firmy NORD, zapewniające precyzję i kontrolę ruchu systemu obsługi bagażu.

Następujące opcje zostały wybrane w celu zapewnienia dodatkowych środków bezpieczeństwa oraz ograniczenia ilości sprzętu i okablowania niezbędnego do podłączenia systemu obsługi bagażu:

Obwód bezpiecznego wyłączania momentu (STO): jest to metoda awaryjna, która wyłącza zasilanie 24 V, sterujące tranzystorami generującymi sygnał wyjściowy z modulacją szerokości impulsu (PWM) dla silnika. W przypadku wyłączenia obwodu STO napęd wektorowy z przemiennikiem nie będzie w stanie sterować silnikiem do czasu wykonania resetu STO.

Sterowanie siecią DeviceNET™: przemiennik jest sterowany przez scentralizowany PLC z wykorzystaniem sieci komunikacyjnej DeviceNET™. Pozwala to na ograniczenie ilości okablowania sterowania dzięki wyeliminowaniu konieczności doprowadzenia przewodów do każdego falownika. Sterownik PLC dokonuje oceny pracy przetwornicy na podstawie odpowiedzi zwrotnej.

Przełącznik Local/OFF/Remote [Lokalny/WYŁ./Zdalny]: przełącznik ten pozwala na uruchomienie przetwornicy w trybie lokalnym/zdalnym. W przypadku awarii sieci DeviceNET™ lub uszkodzenia kabla sieciowego przemiennik może zostać nastawiony na pracę ręczną przy pomocy przełącznika zamontowanego na przemienniku. 

NORD Napędy Sp. z o.o.
tel. 12-288 99 00
www.nord.com


WebSystem  tel. 048 383.01.44   | wortal-> www.falowniki.pl | forum-> www.falowniki.info | porównaj-> www.falowniki.com.pl

Warto zobaczyć

Giełda falowników

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW EVF9335-EVV030

Więcej…

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Więcej…

Softstart eTran 11kW SET500-11

Softstart eTran 11kW SET500-11 

Więcej…

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Więcej…
dobór falowniki Wortal napędów energoelektronicznych www.falowniki.pi . Napędy energoelektroniczne do regulacji prędkości obrotowej silników elektrycznych.

Copyright © 2010 www.falowniki.pl