usterka | przyczyna | środek zaradczy |
Silnik nie pracuje | Za niskie napięcie obwodu pośredniego (czerwona LED miga co 0.4 s; wyświetlacz klawiatury: LU) | Sprawdzić napięcie zasilania |
Przemiennik częstotliwościzablokowany (zielona LED miga, wyświetlacz klawiatury: [IMP]) | Usunąć blokadę przemiennika częstotliwości, blokadę regulatora może uruchamiać wiele źródeł | |
Zablokowany automatyczny start (C0142 = 0 lub 2) | Przekaz LOW-HIGH na X3/28 Ew. skorygować warunek startu (C0142) | |
Aktywne hamowanie prądem stałym (DCB) | Wyłączyć hamowanie prądem stałym | |
Nie odblokowany mechaniczny hamulec silnika | Ręcznie lub elektrycznie odblokować mechaniczny hamulec silnika | |
Ouickstop (QSP) aktywne (wyświetlacz modułu obsługi: [IMP]) | Usunąć Ouickstop | |
Wartość zadana = 0 | Wprowadzić wartość zadaną | |
Uaktywniona wartość zadana JOG a częstotliwość JOG = 0 | Wprowadzić wartość zadaną JOG (C0037 ... C0039) | |
Zakłócenie aktywne | Usunąć zakłócenie | |
Aktywny nieprawidłowy zestaw parametrów | Za pomocą zacisku przełączyć na prawidłowy zestaw parametrów | |
Ustawiono tryb pracy C0014 = -4-, -5-, lecz nie przeprowadzono identyfikacji parametrów silnika | Zidentyfikować parametry silni ka(C0148) | |
Przyporządkowanie wielu, wzajemnie wykluczających się funkcji do jednego źródła sygnałów w C0410 | Skorygować konfigurację w C0410 | |
Wewnętrzne źródło zasilania X3/20 zastosowano w modułach funkcyjnych standard l/O, INTERBUS, PROFIBUS-DP lub LECOM-B (RS485): Brak mostka pomiędzy X3/7 a X3/39 | Zmostkować zaciski | |
Silnik pracuje nierównomiernie | Uszkodzony przewód silnika | Sprawdzić przewód silnika |
Ustawiono za niski prąd maksymalny (C0022, C0023) | Dopasować ustawienia do potrzeb | |
Silnik niedowzbudzony lub przewzbudzony | Skontrolować parametryzację (C0015, C0016, C0014) | |
C0084, C0087, C0088, C0089, C0090, C0091 i/lub C0092 nie dopasowane do danych silnika | Ręcznie dopasować lub zidentyfikować parametry silnika (C0148) | |
Silnik pobiera za duży prąd | Za wysokie ustawienie w C0016 | Skorygować ustawienie |
Za niskie ustawienie w C0015 | Skorygować ustawienie | |
C0084, C0087, C0088, C0089, C0090, C0091 i/lub C0092 nie dopasowane do danych silnika | Ręcznie dopasować lub zidentyfikować parametry silnika (C0148) | |
Silnik pracuje, wartości zadane wynoszą"0" | Przy pomocy funkcji i set i modułu obsługi wprowadzono wartość zadaną | Ustawić wartość zadaną na "0" z 00140 = 0 |
Przerwanie w identyfikacji parametrów silnika z błędem LP1 | Silnik jest za mały w stosunku do mocy znamionowej urządzenia | |
Hamowanie prądem stałym (DCB) aktywne za pomocą zacisku | ||
Nie zadowalająca praca napędu przy regulacji wektorowej | Różne | Zoptymalizować regulację wektorową (O 40) |
Załamanie się momentu obrotowego w obszarze osłabienia pola Przekroczenie momentu krytycznego silnika przy pracy w obszarze osłabienia pola |
Różne | Niezbędna konsultacja z Lenze |
Więcej o usuwaniu usterki i błędach przeczytaj w instrukcji falownika. |