Wyświetlacz |
Oznaczenie |
Możliwa przyczyna |
Uwagi |
01 |
Za duży prąd |
• Przemiennik częstotliwości wykrył zbyt wysoki prąd (> 4 x |N) w kablu silnika. • Gwałtowny wzrost obciążenia • Zwarcie w kablu silnika • Nieodpowiedni silnik |
• Sprawdzić obciążenie • Sprawdzić moc silnika • Sprawdzić kabel (parametr—> P6.6) |
02 |
Za wysokie napięcie |
• Napięcie obwodu pośredniego DC przekroczyło dopuszczalną wartość. • Za krótki czas opóźnienia • Przepięcia w sieci zasilającej |
Wydłużyć czas zatrzymania lub hamowania |
03 |
Doziemienie |
■ Przy uruchomieniu wykryto dodatkowy prąd upływowy. • Uszkodzenie izolacji kabla lub silnika |
Sprawdzić kabel i silnik |
08 |
Błąd systemu |
• Błąd elementu • Błędne działanie |
Skasować błąd i ponownie uruchomić. Gdy błąd pojawi się ponownie, zwrócić się do najbliższego przedstawicielstwa firmy Moeller. |
09 |
Zbyt niskie napięcie |
Napięcie obwodu pośredniego DC przekroczyło dopuszczalną wartość. Prawdopodobna przyczyna: • Za niskie napięcie zasilania • Wewnętrzny błąd urządzenia • Przerwa w zasilaniu |
• W wypadku krótkotrwałej przerwy w zasilaniu skasować błąd i ponownie uruchomić przemiennik częstotliwości. - Sprawdzić napięcie zasilania. Gdy napięcie będzie prawidłowe, wystąpił błąd wewnętrzny. W takim wypadku zwrócić się do najbliższego przedstawicielstwa firmy Moeller. |
13 |
Przemiennik częstotliwości, za niska temperatura |
Temperatura modułu IGBT spadła poniżej-10 °C. |
Sprawdzić temperaturę otoczenia |
14 |
Przemiennik częstotliwości, zbyt wysoka temperatura |
Temperatura modułu IGBT przekroczyła 120 °C. Ostrzeżenie o zbyt wysokiej temperaturze zadziała, gdy temperatura modułu IGBT przekroczy 110 °C. |
• Zapewnić swobodny przepływ powietrza - Sprawdzić temperaturę otoczenia • Upewnić się, czy częstotliwość kluczowania w stosunku do temperatury otoczenia i obciążenia silnika nie jest zbyt wysoka |
15 |
Silnik zablokowany |
Zadziałała ochrona przed utykiem silnika. |
Sprawdzić silnik |
16 |
Silnik, zbyt wysoka temperatura |
Model temperaturowy silnika w przemienniku częstotliwości stwierdził przegrzanie silnika. Silnik jest przeciążony. |
Zmniejszyć obciążenie silnika Gdy silnik nie jest obciążony, sprawdzić parametry modelu temperaturowego. |
22 |
Błąd sumy kontrolnej EEPROM |
• Błąd przy zapisywaniu parametrów • Błędne działanie • Błąd elementu |
Zwrócić się do najbliższego przedstawicielstwa firmy Moeller. |
25 |
Błąd w monitorowaniu mikroprocesora (watchdog) |
• Błędne działanie • Błąd elementu |
Skasować błąd i ponownie uruchomić. Gdy błąd pojawi się ponownie, zwrócić się do najbliższego przedstawicielstwa firmy Moeller. |
34 |
Wewnętrzna komunikacja magistrali |
Zakłócenia z otoczenia lub wadliwy sprzęt |
Gdy błąd pojawi się ponownie, zwrócić się do najbliższego przedstawicielstwa firmy Moeller. |
35 |
Błąd aplikacji |
Aplikacja nie działa. |
Zwrócić się do najbliższego przedstawicielstwa firmy Moeller. |
50 |
Wejście analogowe Im < 4 mA (wybrany zakres sygnału 4-20 mA, parametr -»P2.1) |
• Prąd na wejściu analogowym jest mniejszy niż 4 mA. • Kabel sterujący jest przerwany lub odłączył się. • Nieprawidłowe źródło sygnału. |
Sprawdzić źródło prądu i obwód wejścia analogowego |
51 |
Błąd zewnętrzny |
Komunikat błędu na wejściu cyfrowym. Wejście cyfrowe zostało zaprogramowane jako wejście zewnętrznych komunikatów błędów. Wejście jest aktywne. |
• Sprawdzić oprogramowanie i urządzenie, którego dotyczy komunikat błędu. • Sprawdzić również okablowanie odpowiedniego urządzenia. |
53 |
Błąd magistrali |
Przerwane połączenie komunikacyjne między urządzeniem master a magistralą napędu. |
Sprawdzić instalację. Gdy instalacja będzie działała prawidłowo, zwrócić się do najbliższego przedstawicielstwa firmy Moeller. |