Forum falowników

 www.falowniki.info

F0001 Przeciążenie prądowe WYŁ2
Przyczyna
> Moc silnika (P0307) nie odpowiada mocy falownika (P0206)
> Zbyt długie kable silnikowe
> Zwarcie w przewodach silnikowych
> Doziemienie Diagnoza i usuwanie
Sprawdzić następujące punkty:
1. Czy moc silnika (P0307) odpowiada mocy przekształtnika (P0206)?
2. Czy zachowane są wartości graniczne długości kabli?
3. Czy występuje zwarcie lub doziemienie w kablach silnikowych lub w silniku?
4. Czy parametry silnika odpowiadają zastosowanemu silnikowi?
5. Czy wartość rezystancji stojana (P0350) jest prawidłowa?
6. Czy silnik jest przeciążony lub zablokowany wirnik?
> Zwiększyć czas przyspieszania (P1120)
> Zmniejszyć forsowanie (P1311 & P1312)
 
F0002 Zbyt wysokie napięcie WYŁ2
Przyczyna
> Zablokowany regulator napięcia obwodu pośredniego Udc (P1240 = 0)
> Napięcie obwodu pośredniego (r0026) wyższe niż wartość wyzwalania (P2172)
> Zbyt wysokie napięcie może być spowodowane zarówno przez zbyt wysokie napięcie zasilania, jak i przez pracę generatorową silnika. Praca generatorowa może być powodowana przez szybkie hamowanie, lub przez aktywne obciążenie silnika
Diagnoza i usuwanie
Sprawdzić następujące punkty:
1. Czy napięcie zasilania (P0210) leży w dopuszczalnym zakresie?
2. Czy włączony jest regulator napięcia obwodu pośredniego Udc (P1240) i poprawnie sparametryzowany?
3. Czy czas hamowania (P1121) odpowiada momentowi obciążenia?
4. Czy wymagana moc hamowania leży w dopuszczalnym zakresie?
 
F0003 Zbyt niskie napięcie WYŁ2
Przyczyna
> Awaria zasilania
> Nagły skok obciążenia powyżej podanych wartości granicznych Diagnoza i usuwanie
Sprawdzić następujące punkty:
1. Czy napięcie zasilania (P0210) leży w dopuszczalnym zakresie?
2. Czy nie ma chwilowych zaników napięcia zasilania?
 
F0004 Przegrzanie przekształtnika WYŁ2
Przyczyna
> Niewystarczające przewietrzanie
> Temperatura otoczenia jest zbyt wysoka Diagnoza i usuwanie
Sprawdzić następujące punkty:
1. Czy obciążenie i cykl obciążenia leży w dopuszczalnym zakresie?
2. Czy wentylator obraca się, gdy przekształtnik pracuje?
3. Czy częstotliwość pulsowania (P1800) ma wartość fabryczną? W razie potrzeby przywrócić
4. Czy temperatura otoczenia leży w dopuszczalnym zakresie?
 
F0005 Całka cieplna I 2t przekształtnika WYŁ2
Przyczyna
> Przekształtnik j est przeciążony
> Zbyt wysoki cykl obciążenia
> Moc silnika (P0307) jest większa niż moc przekształtnika (P0206) Diagnoza i usuwanie
Sprawdzić następujące punkty:
1. Czy obciążenie i cykl obciążenia leży w dopuszczalnym zakresie?
2. Czy moc silnika (P0307) odpowiada mocy przekształtnika (P0206)?
 
F0011 Przegrzanie silnika WYŁ1
Przyczyna
> Silnik jest przeciążony
> Złe dane silnika
> Długotrwała praca przy niskich prędkościach Diagnoza i usuwanie
Sprawdzić następujące punkty:
1. Czy dane silnika są prawidłowe (tabl. znamionowa)?, jeśli nie, przeprowadzić szybkie uruchomienie
2. Czy cykl obciążenia j est prawidłowy?
3. Zmniejszyć forsowanie napięcia (P1310, P1311, P1312)
4. Czy parametr temperaturowej stałej czasowej silnika (P0611) jest właściwie ustawiony?
5. Sprawdzić parametr alarmu całki cieplnej silnika (P0614)
 
F0041 Błąd identyfikacji danych silnika WYŁ2
Przyczyna
Nie powiodła się identyfikacja danych silnika Diagnoza i usuwanie
Sprawdzić następujące punkty:
> Czy silnik jest przyłączony do przekształtnika?
> Czy dane silnika w parametrach od P0304 do P0311 są poprawne?
> W jaki sposób musi być przyłączony silnik (gwiazda, trójkąt)?
 
F0051 Błąd pamięci EEPROM parametru WYŁ2
Przyczyna
Niepowodzenie podczas procesu odczytu lub zapisu parametru w pamięci EEPROM. Diagnoza i usuwanie
1. Przywrócenie ustawień fabrycznych, a następnie parametryzacja od nowa
2. Skontaktować się z Działem Doradztwa Technicznego / Serwisu
 
F0052 Błąd stosu mocy WYŁ2
Przyczyna
Błąd odczytu danych mocy lub niewłaściwe dane sekcji mocy Diagnoza i usuwanie
Błąd sprzętowy, skontaktować się z Działem Doradztwa Technicznego / Serwisu
 
F0060 Przekroczenie czasu oczekiwania ASIC WYŁ2
Przyczyna
Wewnętrzna awaria komunikacji Diagnoza i usuwanie
1. Jeśli błąd występuje nadal, wymienić przekształtnik
2. Skontaktować się z Działem Serwisu!
 
F0070 Błąd wartości zadanej modułu komunikacji (CB) WYŁ2
Przyczyna
Brak wartości zadanych z magistrali komunikacyjnej podczas czasu kontrolnego telegramu Diagnoza i usuwanie
Sprawdzić moduł komunikacyjny (CB) i partnera komunikacji (urządzenie master)
 
F0071 Błąd wartości zadanej USS (złącze BOP) WYŁ2
Przyczyna
Brak wartości zadanych z USS podczas czasu kontrolnego telegramu Diagnoza i usuwanie
Sprawdzić połączenia przesyłu danych i mastera USS
 
F0072 Błąd wartości zadanej USS (złącze COM) WYŁ2
Przyczyna
Brak wartości zadanych z USS podczas czasu kontrolnego telegramu Diagnoza i usuwanie
Sprawdzić połączenia przesyłu danych i mastera USS
 
F0080 Utrata sygnału na wejściu analogowym WYŁ2
Przyczyna
> Przerwanie przewodu
> Sygnał poza wartościami granicznymi
 
F0085 Błąd zewnętrzny WYŁ2
Przyczyna
Zewnętrzne wyzwolenie błędu przykładowo przez wejście binarne Diagnoza i usuwanie
Usunąć przyczynę błędu zewnętrznego lub zablokować np. wejście binarne dla błędu zewnętrznego
 
F0101 Przepełnienie stosu WYŁ2
Przyczyna
Błąd programowy lub awaria procesora Diagnoza i usuwanie
1. Wykonać procedury autotestu
2. Wymienić przekształtnik
 
F0221 Sprzężenie zwrotne PID poniżej wartości minimalnej WYŁ2
Przyczyna
Sprzężenie zwrotne PID poniżej wartości minimalnej P2268 Diagnoza i usuwanie
1. Zmienić wartość P2268
2. Ustawić wzmocnienie sprzężenia zwrotnego
 
F0222 Sprzężenie zwrotne PID powyżej wartości maksymalnej WYŁ2
Przyczyna
Sprzężenie zwrotne PID powyżej wartości maksymalnej P2267 Diagnoza i usuwanie
1. Zmienić wartość P2267
2. Ustawić wzmocnienie sprzężenia zwrotnego
 
F0450 Niepowodzenie testu BIST WYŁ2
Przyczyna
Wart. błędu = 1: Nie powiodły się niektóre testy dla części sekcji mocy
2: Nie powiodły się niektóre testy dla części modułu regulacji
4: Nie powiodły się niektóre testy funkcjonalne
8: Nie powiodły się testy modułu wejść/wyjść
16: Awaria wewnętrznej pamięci RAM podczas testu załączania Diagnoza i usuwanie
Błąd sprzętowy, skontaktować się z Działem Doradztwa Technicznego / Serwisu


WebSystem  tel. 048 383.01.44   | wortal-> www.falowniki.pl | forum-> www.falowniki.info | porównaj-> www.falowniki.com.pl

Warto zobaczyć

Giełda falowników

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW EVF9335-EVV030

Więcej…

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Więcej…

Softstart eTran 11kW SET500-11

Softstart eTran 11kW SET500-11 

Więcej…

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Więcej…
dobór falowniki Wortal napędów energoelektronicznych www.falowniki.pi . Napędy energoelektroniczne do regulacji prędkości obrotowej silników elektrycznych.

Copyright © 2010 www.falowniki.pl