Forum falowników

 www.falowniki.info

W przypadku, gdy falownik zostanie awaryjnie zatrzymany, wyświetlana jest informacja o ewentualnej przyczynie błędu. Wtrybie monitorowania statusu falownika informacje o błędach są zapamiętywane.
Komunikat Opis Kod błędu/komunikacji
0[1 Przeciążenie prądowe podczas przyspieszania 1
0[2 Przeciążenie prądowe podczas zwalniania 2
0[3 Przeciążenie prądowe podczas pracy ze stałą prędkością 3
0[1P Przeciążenie prądowe elementu podczas przyspieszania (przegrzanie) 37
0[2P Przeciążenie prądowe elementu podczas zwalniania (przegrzanie) 38
0[3P Przeciążenie prądowe elementu podczas pracy ze stałą prędkością (przegrzanie) 39
0[A1 Przeciążenie prądowe w fazie U 5
0[A2 Przeciążenie prądowe w fazie W 6
0[A3 Przeciążenie prądowe w fazie V 7
0[L Przeciążenie (Przeciążenie po stronie obciążenia podczas startu) 4
0[R Przeciążenie prądowe opornika (modułu) hamowania dynamicznego (klasa 200V-55kW lub więcej, klasa 400V-90kW lub więcej) 36
0K Przegrzanie 16
0K2 Polecenie stopu z powodu przegrzania wydane z zewnętrznego urządzenia sterującego 46
0L1 Przeciążenie falownika 13
0L2 Przeciążenie silnika 14
0LR Przeciążenie opornika hamującego 15
0P1 Przeciążenie napięciowe podczas przyspieszania 10
0P2 Przeciążenie napięciowe podczas zwalniania 11
0P3 Przeciążenie napięciowe podczas pracy ze stałą prędkością 12
0T Zbyt duży moment 32
U[ Praca przy małym prądzie 29
UP1 Zbyt niskie napięcie (zasilanie obwodów głównych) 30
UT Zbyt niski moment 60
PRF Błąd odcięcia zasilania 59
E Zatrzymanie awaryjne (STOP awaryjny) 17
EEP1 Błąd pamięci EEPROM (błąd zapisu) 18
EEP2 Błąd podczas zapisu początkowego 19
EEP3 Błąd podczas odczytu początkowego 20
EF1 Zwarcie doziemne 33
EF2 34
EPK0 Zanik fazy napięcia wyjściowego 9
FPK1 Zanik fazy napięcia wejściowego 8
ERR2 Błąd pamięci RAM 21
ERR3 Błąd pamięci ROM 22
ERR4 Błąd CPU 23
ERR5 Błąd przerwania komunikacji 24
ERR6 Uszkodzenie matrycy bramek logicznych 25
ERR7 Uszkodzenie czujnika prądu wyjściowego 26
ERR8 Uszkodzenie opcjonalnego modułu 27
ETN Błąd auto-tuningu (za wyjątkiem FTN 1 ~ 3) 40
ETN1 Błąd tuningu F410 84
ETN2 Błąd tuningu F412 85
ETN3 Błąd ustawienia parametrów VL, VLV, F405 ~ F407 86
ETYP Błędny rodzaj falownika 41
E-10 Zbyt wysokie napięcie analogowego wejścia sterującego 42
E-11 Nieprawidłowa sekwencja hamowania 43
E-12 Niepodłączony impulsator 44
E-13 Błąd prędkości (zbyt wysoka prędkość) 45
E-18 Niepodłączone wejście analogowe 50
E-19 Nieprawidłowa komunikacja CPU2 51
E-20 Błąd sterowania V/f 52
E-21 Błąd CPU1 53
E-22 Nieprawidłowe napięcie wejścia logicznego 54
E-23 Błąd dodatkowego, opcjonalnego modułu 1 55
E-24 Błąd dodatkowego, opcjonalnego modułu 2 56
E-25 Błąd utrzymania położenia po zatrzymaniu 57
E-26 Błąd CPU2 58
E-29 Zbyt niskie napięcie modułu podtrzymywania zasilania obwodów sterujących 61
S0UT Step-out (tylko dla silników z magnesem trwałym) 47
NERR(*) Brak błędu 0

Inne błędy
Problem Rozwiązanie
Silnik obraca się w niewłaściwym kierunku • Zamień kolejność faz na zaciskach wyjściowych U, V i W.
• Zmień funkcje zacisków, do których doprowadzone są sygnały zmiany kierunku obrotów (w prawo i w lewo) z urządzenia zewnętrznego (patrz punkt 7.2 – przypisanie funkcji zacisków wejściowych).
Silnik obraca się, ale prędkość zmienia się w sposób nienaturalny • Obciążenie silnika jest za duże. Zmniejsz obciążenie silnika
• Funkcja miękkiego utyku jest aktywna. Wyłącz funkcję miękkiego utyku (patrz 5.14)
• Maksymalna częstotliwość FK i górna granica częstotliwości UL mają zbyt małe nastawy. Zwiększ nastawy FK i UL.
• Sygnał zadawania częstotliwości jest zbyt mały. Sprawdź sygnał zadawania, układ, połączenia
• Sprawdź charakterystyki nastaw (nastawy punktu 1 i 2) sygnałów zadawania częstotliwości (patrz punkt 7.3).
• Jeżeli silnik pracuje na niskich obrotach, sprawdź czy działa funkcja zabezpieczająca przed utykiem, gdyż zwiększanie momentu obrotowego jest zbyt duże. Ustaw odpowiednio zwiększanie momentu rozruchowego VB oraz czas przyśpieszania A[[. (patrz punkty 5.7 i 5.2)
Silnik łagodnie nie przyspiesza lub nie zwalnia • Czas przyspieszania (A[[) lub czas zwalniania (DE[) ma ustawioną za małą wartość. Zwiększ czas przyspieszania (A[[) lub czas zwalniania (DE[)
Silnik pobiera zbyt duży prąd • Zbyt duże obciążenie. Zmniejsz obciążenie silnika
• Jeżeli silnik pracuje na niskich obrotach, sprawdź, czy forsowanie momentu obrotowego nie jest zbyt duże (punkt 5.7).
Obroty silnika są większe lub mniejsze od nastawionych • Silnik ma nieprawidłowe napięcie znamionowe. Dobierz silnik z odpowiednim napięciem znamionowym.
• Napięcie na zaciskach silnika jest zbyt niskie. Sprawdź nastawę parametru VLV (napięcie dla częstotliwości podstawowej) (patrz punkt 5.8). Wymień przewody łączące falownik silnikiem na przewody o większym przekroju.
• Błędnie dobrana przekładnia. Dobierz poprawnie przekładnię
• Błędnie nastawiona częstotliwość wyjściowa. Ustaw częstotliwość poprawnie.
• Ustaw częstotliwość podstawową (patrz punkt 5.8)
Prędkość silnika zmienia się podczas pracy • Obciążenie silnika jest zbyt duże lub zbyt małe.
• Parametry znamionowe falownika lub silnika są niewłaściwe w stosunku do obciążenia. Zmień silnik lub falownika na odpowiedni.
• Sprawdź, czy sygnał zadawania częstotliwości ulega zmianom
• Jeżeli parametr wyboru trybu pracy silnika jest ustawiony na wartość 2 lub więcej sprawdź ustawienia i warunki sterowania wektorowego. (patrz punkt 5.6)
Niektóre lub wszystkie klawisze panelu operacyjnego nie działają • Zmień ustawienie parametru F730 ~ F737 (zakaz sterowania z panelu operacyjnego)
* Parametr jest czasami ustawiany w tryb zakazu sterowania z panelu operacyjnego. Anuluj tryb zakazu sterowania z panelu według poniższej procedury:
Dwukrotnie naciśnij klawisz i przytrzymaj klawisz [ENT] przez przynajmniej 3 sekundy
1. Jeżeli parametr zakazu zmiany ustawienia parametrów F700 jest ustawiony na „1” (zakaz zmiany), zmień jego wartość na „0” (zmiana dozwolona).
2. Jeżeli funkcja wejścia sterującego jest ustawiona na „110” (lub „111”) (edytowanie parametrów dostępne), uruchom wejście
Jeżeli zapomniałeś, które parametry zostały zresetowane • Zresetowanene parametry mogą być znalezione i można przywrócić ich poprzednie nastawy. Szczegóły patrz punkt 5.21.
Jak przywrócić zmienionym parametrom ich nastawę fabryczną • Parametry, których wartość została zmieniona mogą zostać przywrócone do swoich domyślnych nastaw fabrycznych. Szczegóły patrz punkt 5.20.


WebSystem  tel. 048 383.01.44   | wortal-> www.falowniki.pl | forum-> www.falowniki.info | porównaj-> www.falowniki.com.pl

Warto zobaczyć

Giełda falowników

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW EVF9335-EVV030

Więcej…

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Więcej…

Softstart eTran 11kW SET500-11

Softstart eTran 11kW SET500-11 

Więcej…

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Więcej…
dobór falowniki Wortal napędów energoelektronicznych www.falowniki.pi . Napędy energoelektroniczne do regulacji prędkości obrotowej silników elektrycznych.

Copyright © 2010 www.falowniki.pl