W przypadku, gdy falownik zostanie awaryjnie zatrzymany, wyświetlana jest informacja o ewentualnej przyczynie błędu. Wtrybie monitorowania statusu falownika informacje o błędach są zapamiętywane. | ||
Komunikat | Opis | Kod błędu/komunikacji |
0[1 | Przeciążenie prądowe podczas przyspieszania | 1 |
0[2 | Przeciążenie prądowe podczas zwalniania | 2 |
0[3 | Przeciążenie prądowe podczas pracy ze stałą prędkością | 3 |
0[1P | Przeciążenie prądowe elementu podczas przyspieszania (przegrzanie) | 37 |
0[2P | Przeciążenie prądowe elementu podczas zwalniania (przegrzanie) | 38 |
0[3P | Przeciążenie prądowe elementu podczas pracy ze stałą prędkością (przegrzanie) | 39 |
0[A1 | Przeciążenie prądowe w fazie U | 5 |
0[A2 | Przeciążenie prądowe w fazie W | 6 |
0[A3 | Przeciążenie prądowe w fazie V | 7 |
0[L | Przeciążenie (Przeciążenie po stronie obciążenia podczas startu) | 4 |
0[R | Przeciążenie prądowe opornika (modułu) hamowania dynamicznego (klasa 200V-55kW lub więcej, klasa 400V-90kW lub więcej) | 36 |
0K | Przegrzanie | 16 |
0K2 | Polecenie stopu z powodu przegrzania wydane z zewnętrznego urządzenia sterującego | 46 |
0L1 | Przeciążenie falownika | 13 |
0L2 | Przeciążenie silnika | 14 |
0LR | Przeciążenie opornika hamującego | 15 |
0P1 | Przeciążenie napięciowe podczas przyspieszania | 10 |
0P2 | Przeciążenie napięciowe podczas zwalniania | 11 |
0P3 | Przeciążenie napięciowe podczas pracy ze stałą prędkością | 12 |
0T | Zbyt duży moment | 32 |
U[ | Praca przy małym prądzie | 29 |
UP1 | Zbyt niskie napięcie (zasilanie obwodów głównych) | 30 |
UT | Zbyt niski moment | 60 |
PRF | Błąd odcięcia zasilania | 59 |
E | Zatrzymanie awaryjne (STOP awaryjny) | 17 |
EEP1 | Błąd pamięci EEPROM (błąd zapisu) | 18 |
EEP2 | Błąd podczas zapisu początkowego | 19 |
EEP3 | Błąd podczas odczytu początkowego | 20 |
EF1 | Zwarcie doziemne | 33 |
EF2 | 34 | |
EPK0 | Zanik fazy napięcia wyjściowego | 9 |
FPK1 | Zanik fazy napięcia wejściowego | 8 |
ERR2 | Błąd pamięci RAM | 21 |
ERR3 | Błąd pamięci ROM | 22 |
ERR4 | Błąd CPU | 23 |
ERR5 | Błąd przerwania komunikacji | 24 |
ERR6 | Uszkodzenie matrycy bramek logicznych | 25 |
ERR7 | Uszkodzenie czujnika prądu wyjściowego | 26 |
ERR8 | Uszkodzenie opcjonalnego modułu | 27 |
ETN | Błąd auto-tuningu (za wyjątkiem FTN 1 ~ 3) | 40 |
ETN1 | Błąd tuningu F410 | 84 |
ETN2 | Błąd tuningu F412 | 85 |
ETN3 | Błąd ustawienia parametrów VL, VLV, F405 ~ F407 | 86 |
ETYP | Błędny rodzaj falownika | 41 |
E-10 | Zbyt wysokie napięcie analogowego wejścia sterującego | 42 |
E-11 | Nieprawidłowa sekwencja hamowania | 43 |
E-12 | Niepodłączony impulsator | 44 |
E-13 | Błąd prędkości (zbyt wysoka prędkość) | 45 |
E-18 | Niepodłączone wejście analogowe | 50 |
E-19 | Nieprawidłowa komunikacja CPU2 | 51 |
E-20 | Błąd sterowania V/f | 52 |
E-21 | Błąd CPU1 | 53 |
E-22 | Nieprawidłowe napięcie wejścia logicznego | 54 |
E-23 | Błąd dodatkowego, opcjonalnego modułu 1 | 55 |
E-24 | Błąd dodatkowego, opcjonalnego modułu 2 | 56 |
E-25 | Błąd utrzymania położenia po zatrzymaniu | 57 |
E-26 | Błąd CPU2 | 58 |
E-29 | Zbyt niskie napięcie modułu podtrzymywania zasilania obwodów sterujących | 61 |
S0UT | Step-out (tylko dla silników z magnesem trwałym) | 47 |
NERR(*) | Brak błędu | 0 |
Inne błędy | |
Problem | Rozwiązanie |
Silnik obraca się w niewłaściwym kierunku |
• Zamień kolejność faz na zaciskach wyjściowych U, V i W. • Zmień funkcje zacisków, do których doprowadzone są sygnały zmiany kierunku obrotów (w prawo i w lewo) z urządzenia zewnętrznego (patrz punkt 7.2 – przypisanie funkcji zacisków wejściowych). |
Silnik obraca się, ale prędkość zmienia się w sposób nienaturalny |
• Obciążenie silnika jest za duże. Zmniejsz obciążenie silnika • Funkcja miękkiego utyku jest aktywna. Wyłącz funkcję miękkiego utyku (patrz 5.14) • Maksymalna częstotliwość FK i górna granica częstotliwości UL mają zbyt małe nastawy. Zwiększ nastawy FK i UL. • Sygnał zadawania częstotliwości jest zbyt mały. Sprawdź sygnał zadawania, układ, połączenia • Sprawdź charakterystyki nastaw (nastawy punktu 1 i 2) sygnałów zadawania częstotliwości (patrz punkt 7.3). • Jeżeli silnik pracuje na niskich obrotach, sprawdź czy działa funkcja zabezpieczająca przed utykiem, gdyż zwiększanie momentu obrotowego jest zbyt duże. Ustaw odpowiednio zwiększanie momentu rozruchowego VB oraz czas przyśpieszania A[[. (patrz punkty 5.7 i 5.2) |
Silnik łagodnie nie przyspiesza lub nie zwalnia | • Czas przyspieszania (A[[) lub czas zwalniania (DE[) ma ustawioną za małą wartość. Zwiększ czas przyspieszania (A[[) lub czas zwalniania (DE[) |
Silnik pobiera zbyt duży prąd |
• Zbyt duże obciążenie. Zmniejsz obciążenie silnika • Jeżeli silnik pracuje na niskich obrotach, sprawdź, czy forsowanie momentu obrotowego nie jest zbyt duże (punkt 5.7). |
Obroty silnika są większe lub mniejsze od nastawionych |
• Silnik ma nieprawidłowe napięcie znamionowe. Dobierz silnik z odpowiednim napięciem znamionowym. • Napięcie na zaciskach silnika jest zbyt niskie. Sprawdź nastawę parametru VLV (napięcie dla częstotliwości podstawowej) (patrz punkt 5.8). Wymień przewody łączące falownik silnikiem na przewody o większym przekroju. • Błędnie dobrana przekładnia. Dobierz poprawnie przekładnię • Błędnie nastawiona częstotliwość wyjściowa. Ustaw częstotliwość poprawnie. • Ustaw częstotliwość podstawową (patrz punkt 5.8) |
Prędkość silnika zmienia się podczas pracy |
• Obciążenie silnika jest zbyt duże lub zbyt małe. • Parametry znamionowe falownika lub silnika są niewłaściwe w stosunku do obciążenia. Zmień silnik lub falownika na odpowiedni. • Sprawdź, czy sygnał zadawania częstotliwości ulega zmianom • Jeżeli parametr wyboru trybu pracy silnika jest ustawiony na wartość 2 lub więcej sprawdź ustawienia i warunki sterowania wektorowego. (patrz punkt 5.6) |
Niektóre lub wszystkie klawisze panelu operacyjnego nie działają |
• Zmień ustawienie parametru F730 ~ F737 (zakaz sterowania z panelu operacyjnego) * Parametr jest czasami ustawiany w tryb zakazu sterowania z panelu operacyjnego. Anuluj tryb zakazu sterowania z panelu według poniższej procedury: Dwukrotnie naciśnij klawisz i przytrzymaj klawisz [ENT] przez przynajmniej 3 sekundy 1. Jeżeli parametr zakazu zmiany ustawienia parametrów F700 jest ustawiony na „1” (zakaz zmiany), zmień jego wartość na „0” (zmiana dozwolona). 2. Jeżeli funkcja wejścia sterującego jest ustawiona na „110” (lub „111”) (edytowanie parametrów dostępne), uruchom wejście |
Jeżeli zapomniałeś, które parametry zostały zresetowane | • Zresetowanene parametry mogą być znalezione i można przywrócić ich poprzednie nastawy. Szczegóły patrz punkt 5.21. |
Jak przywrócić zmienionym parametrom ich nastawę fabryczną | • Parametry, których wartość została zmieniona mogą zostać przywrócone do swoich domyślnych nastaw fabrycznych. Szczegóły patrz punkt 5.20. |