BŁĄD | OPIS | ZALECENIA |
oc | przeciążenie prądowe |
1) sprawdzić, czy moc silnika odpowiada mocy wyjściowej falownika 2) sprawdzić połączenia falownik-silnik ze względu na zwarcie 3) wydłużyć czas przyspieszania 4) sprawdzić, czy nie występuje nadmierne przeciążenie silnika 5) jeśli po usunięciu nieprawidłowości nadal wskazywany jest błąd - skontaktować się z serwisem |
occ | zabezpieczenie - IGBT | |
ou | za wysokie napięcie w układzie DC BUS |
1) sprawdzić zgodność napięcia zasilania falownika z napięciem sieci 2) sprawdzić możliwe wahnięcia napięcia w sieci 3) przy hamowaniu dynamicznym wydłużyć czas opóźniania lub zamontować dodatkowy opornik 4) sprawdzić, czy moc hamowania nie przekracza wartości dopuszczalnych |
oH | przegrzanie falownika |
1) sprawdzić temperaturę otoczenia falownika 2) sprawdzić przepływ powietrza przez elementy chłodzące 3) sprawdzić, czy otwory wentylacyjne nie są przesłonięte lub zabrudzone 4) oczyścić i ułatwić przepływ powietrza |
Lu | zbyt niskie napięcie | 1) sprawdzić napięcie sieci zasilającej |
oL |
zbyt wysoki prąd wyjściowy Uwaga:dopuszczalne przekroczenie prądu znamionowego 150% przez 60 s. |
1) sprawdzić przeciążenie silnika 2) zredukować kompensacje momentu 07-02 3) zastosować falownik o większej mocy |
oL1 | wewnętrzne elektroniczne przeciążenie |
1) sprawdzić przeciążenie silnika 2) sprawdzić ustawienia termicznego przeciążenia 3) zastosować większy silnik 4) zmniejszyć prąd do wartości prądu znamionowego 07-00 |
oL2 | przeciążenie silnika |
1) zmniejszyć obciążenie silnika 2) dostosować przeciążenie do wartości znamionowych silnika 3) sprawdzić parametry 06-03 do 06-05 |
cE- | błąd komunikacji |
1) sprawdzić połączenie falownik - komputer 2) sprawdzić poprawność parametrów komunikacji |
ocA |
przeciążenie prądowe przy przyspieszaniu 1) zwarcie na wyjściu silnika 2) za wysokie podbicie momentu 3) zbyt krótki czas przyspieszania 4) za mała moc wyjściowa falownika |
1) sprawdzić izolacje przewodów silnika 2) zmniejszyć podbicie momentu 07-02 3) wydłużyć czas przyspieszania 4) zastosować falownik o większej mocy |
ocd |
przeciążenie prądowe przy opóźnianiu 1) zwarcie na wyjściu silnika 2) zbyt krótki czas opóźniania 3) za mała moc wyjściowa falownika |
1) sprawdzić izolacje przewodów silnika 2) wydłużyć czas opóźniania 3) zastosować falownik o większej mocy |
ocn |
przeciążenie prądowe przy stałej pracy 1) zwarcie na wyjściu silnika 2) nagły przyrost obciążenia silnika 3) za mała moc wyjściowa falownika |
1) sprawdzić izolacje przewodów silnika 2) sprawdzić czy silnik nie jest zablokowany 3) zastosować falownik o większej mocy |
EF | błąd zewnętrzny | przy zadziałaniu zewnętrznego sygnału błędu wyjście falownika zostaje zablokowane |
EF1 | wyłączenie awaryjne przy ustawieniu wejść cyfrowych DI1 do DI6 na wyłączenie awaryjne falownik rozłącza wszystkie wyjścia | po usunięciu błędów nacisnąć RESET |
cF1 | nie może zostać zaprogramowana pamięć wewnętrzna | 1) sprawdzić pamięć EEPROM 2) skontaktować się z serwisem |
cF1 | nie można odczytać wewnętrznej pamięci |
1) zresetować falownik na ustawienia fabryczne 2) skontaktować się z serwisem |
cF3 | błąd w wewnętrznym połączenia falownika | skontaktować się z serwisem |
HPF | uszkodzenie sprzętowe | skontaktować się z serwisem |
codE | uszkodzenie oprogramowania | skontaktować się z serwisem |
cFA | błąd automatycznego przyspieszania/opóźniania | nie używać funkcji automatycznego przyspieszania/opóźniania |
GFF | błąd zwarcia; przy zwarciu na zaciskach wyjściowych (prąd zwarcia 50% więcej niż prąd znamionowy) istnieje możliwość uszkodzenia modułu mocy; jest to zabezpieczenie falownika, a nie użytkownika |
1) sprawdzić moduł mocy IGBT 2) sprawdzić prawidłowość izolacji przewodów i zacisków wyjściowych |
bb | zewnętrzny base block (bb) |
1) przy podaniu sygnału bb na wejście cyfrowe wyjście falownika zostaje zablokowane 2) deaktywacja wejścia to ponowna praca falownika |
AnLEr PGErr |
błąd analogowego sprzężenia zwrotnego błąd sprzężenia zwrotnego z impulsatora |
1) sprawdzić ustawienia parametrów i połączenia przewodów 10-10H 2) sprawdzić możliwość błędu pomiędzy systemem 1 czasu reakcji i wykrycia sygnału zwrotnego 10-08 |
Lc | obniżenie prądu poniżej 06-12 | 1) sprawdzić ustawienie parametrów 1 06-12 do 06-14 i warunki obciążenia |
cEF | zewnętrzny błąd od licznika | 1) sprawdzić ustawienie parametru 03-11 1 lub sygnał impulsowy licznika |
PHL | zanik lub niezbalansowanie sieci | 1) sprawdzić napięcie sieci 2) sprawdzić zaciski |