Złącza sterowania logicznego znajdują się tuż za przednią pokrywą obudowy. Styki przekaźnika znajdują się tuż po lewej stronie od złączy logicznych. Etykiety złączy zostały pokazane poniżej.
Zacisk | Średnica wkrętu | Moment dokręcania |
Zacisk układu sterowania | M2 | 0,2 Nm |
Zacisk przekaźnika | M2 | 0,2 Nm |
Przykład okablowania zacisku układu logicznego ze sterowaniem źródłem

Uwaga 1: Na rysunku po lewej stronie przedstawiono przykład wprowadzania napięcia sygnału przy użyciu zacisku wejścia analogowego (O/OI). Konieczne jest ustawienie przełącznika SW6 na płycie układu logicznego w położeniu „voltage input" (wejście napięciowe).
Uwaga 2: Jeżeli przekaźnik jest podłączony do wyjścia programowalnego, należy zainstalować diodę na cewce przekaźnika (napięcie wsteczne) w sposób przedstawiony na diagramie w celu stłumienia impulsu wyłączającego.
Podsumowanie funkcji przypisanych fabrycznie do zacisków sygnałów sterowania
Zaciski [1], [2], [3], [4] i [5] są identycznymi, programowalnymi wejściami uniwersalnymi. Obwody wejściowe mogą być z zasilane z wewnętrznego (izolowanego) źródła zasilania falownika o napięciu +24 V lub zewnętrznego źródła zasilania.
Zaciski [11], zacisk przekaźnika ([AL0], [AL1] i [AL2]) oraz zacisk wyjścia impulsowego [FM] umożliwiają monitorowanie stanu falownika i są przystosowane do programowania.
W poniższej tabeli podsumowano funkcje przypisane fabrycznie do poszczególnych zacisków sygnałów sterowania.
Dedykowany panel sterowania „NES1-OP", opcjonalny panel sterowania (np. WOP) lub oprogramowanie komputerowe ProDriveNext są niezbędne do konfigurowania przypisania funkcji do poszczególnych zacisków.
Zacisk | Parametr | Symbol zacisku | Opis | |
Zacisk wejściowy (cyfrowy) | [1] | C001 | FW (00) | Obrót silnika do przodu |
[2] | C002 | RV (01) | Obrót silnika wstecz | |
[3] | C003 | CF1 (02) | Binarnie zakodowany wybór prędkości (wiele ustawień), bit 0 | |
[4] | C004 | CF2 (03) | Binarnie zakodowany wybór prędkości (wiele ustawień), bit 0 | |
[5] | C005 | RS (18) | Przywrócenie normalnego funkcjonowania ze stanu błędu falownika. Wyłączenie wyjścia falownika. | |
Zacisk wyjściowy | [11] | C021 | FA1 (01) | WŁĄCZENIE przy wyjściowym sygnale stałej prędkości dla silnika |
[AL0][AL1][AL2] (Wyjście przekaźnikowe) |
C026 | AL (05) | WŁĄCZENIE przy błędzie przekaźnika, jeżeli błąd nie został resetowany. | |
PWM/ wyjście impulsowe | [FM] | C027 | 07 | Monitor częstotliwości wyjściowej (częstotliwość LAD) |