Reduktory i silniki są poddawane podczas pracy licznym wpływom środowiska, takim jak wahania temperatury i wilgotności, lub obciążeniom chemicznym i dynamicznym. Optymalne powłoki i pokrycia lakiernicze chronią powierzchnie, spełniają specjalne wymagania we wrażliwych obszarach i wkomponowują się w estetyczny wygląd urządzeń i stylistykę firmy. W szczególności dotyczy to rozwiązań napędowych firmy NORD. Dzięki innowacyjnym metodom, sprawdzonej jakości i konsekwentnej realizacji szerokiego zakresu funkcji umożliwiamy trwałe, ekologiczne i szybkie spełnianie indywidualnych wymagań. Firma NORD DRIVESYSTEMS oferuje wyjątkową różnorodność produktów i jednolite standardy jakości na całym świecie. Rozwiązania napędowe NORD są przygotowane do malowania dla danej instalacji przez klienta. Nasze systemy powłok zostały pomyślnie przetestowane przez niezależne laboratorium zgodnie z normami: DIN EN ISO 2409, DIN EN ISO 9227 i DIN EN ISO 4628-8.
NORD oferuje na całym świecie jednolitą serię standardowych kolorów oraz kolorów preferowanych. Ponadto oferujemy również indywidualne rozwiązania zgodnie ze specyfikacją klienta, które optymalnie wkomponowują się w stylistykę wizualną firmy. W naszych lakierniach na całym świecie posiadamy zapas kolorów standardowych (RAL 7031 Szary i RAL 5010 Niebieski), dzięki czemu są one zawsze dostępne. Również praktycznie natychmiast dostępne są dla reduktorów i motoreduktorów kolory preferowane:
• RAL 5009 Niebieski atlantycki;
• RAL 6011 Zielony groszkowy;
• RAL 7032 Szary beżowy;
• RAL 7035 Szary jasny;
• RAL 9005 Czarny głęboki;
• RAL 996P Srebrny aluminiowy;
• RAL 7031 Stalowy średni lakier strukturalny;
• RAL 7043 Szary ciemny B lakier strukturalny;
• RAL 7802 Szary jasny podkład;
• RAL 9110 Biały podkład.
Wszystkie kolory specjalne zgodne z RAL, BS, Munsell, Pantone, a nawet zgodne z przekazaną próbką koloru możemy dostarczyć na życzenie za dopłatą w ciągu 5 dni roboczych.
Systemy lakierowania stosowane przez firmę NORD są odporne na działanie chemikaliów. Zostały sprawdzone na działanie wszystkich ważnych substancji, które mogą mieć negatywne oddziaływania środowiskowe. Po całkowitym wyschnięciu powłoki lakierniczej systemy lakierowania stosowane przez firmę NORD nadają się do kontaktu z żywnością i spełniają kryteria zgodnie z NSF/ANSI 51-2009e. Nie są potrzebne dodatkowe powłoki nawierzchniowe. Na wszystkie powłoki lakiernicze można nałożyć powłokę antybakteryjną. Jest to warstwa lakieru bezbarwnego zawierającego jony srebra (grubość warstwy ok. 40 pm), który nie wpływa na kolor.
Lakiery High-Solid - mniejsza zawartość rozpuszczalników i większa efektywność Stosujemy lakiery High-Solid najnowszej generacji, dzięki czemu zmniejszamy emisję rozpuszczalników do wartości znacznie mniejszych od ustawowo określonych wartości granicznych. Przestrzegając bilansu LZO, istotnie przyczyniamy się do ochrony środowiska. Lakiery High-Solid mają wysoką zawartość fazy stałej - do 80%. Dzięki małej zawartości rozpuszczalnika, która wynosi tylko ok. 20%, obciążają środowisko w znacznie mniejszym stopniu niż inne lakiery. Używane przez nas lakiery High-Solid łączą zalety w zakresie emisji właściwe dla lakierów wodorozcieńczalnych z funkcjonalnością materiałów powłokowych zawierających rozpuszczalnik. Mniejsza zawartość rozpuszczalnika pozwala na bardzo krótkie czasy schnięcia podczas produkcji - jest to decydująca zaleta w stosunku do systemów lakierowania na bazie wody. Ponadto podłoża systemów lakierowania na bazie wody należy oczyścić i odtłuścić przed lakierowaniem za pomocą rozpuszczalnika. Istotne są również korzyści, jakie odnoszą nasi klienci z przyspieszenia czasu produkcji i dostawy. Rozwiązania napędowe firmy NORD są cenione ze względu na ich wysoką efektywność energetyczną. Takie same standardy optymalizacji stosujemy również podczas produkcji w naszych zakładach.
NSD tupH - zabezpieczenie antykorozyjne aluminium
NORD DRIVESYSTEMS ma teraz odpowiedź na wymagania stawiane technologii napędowej przy pracy w ekstremalnych warunkach środowiskowych, gdzie w wielu produktach pracują standardowe motoreduktory - jednakże bez konieczności użycia stali nierdzewnej i z wybitnym stosunkiem ceny do wydajności. Powierzchnia aluminiowa jest powlekana w specjalny sposób, co czyni ją niezwykle odporną. Łącznie ze specjalnym procesem uszczelniania warstwa ta jest do 7 razy twardsza niż aluminium, będące podstawowym materiałem, i do 1000 razy twardsza niż farby i lakiery - a co za tym idzie, ma bardzo niską charakterystykę zużycia. Zapewnia to wyjątkową ochronę przed korozją, ponieważ nie jest warstwą farby, która może się oderwać albo złuszczyć. Produkty pokrywane za pomocą NSD tupH są idealne do ekstremalnych warunków otoczenia (czyszczenie chemiczne, obszary o wysokiej wilgotności, obszary morskie i przybrzeżne, wyposażenie dla mycia samochodów, instalacje wodociągowe i kanalizacyjne) i wymagań higienicznych, takich jak: przemysł spożywczy i napoje, mleczarnie, przemysł farmaceutyczny. Podstawowe zalety powierzchni zabezpieczonej z użyciem NSD tupH:
• odporna na korozję i zapobiega korozji kontaktowej; brak korozji podpowierzchniowej;
• zapobiega penetracji korozji, nawet w przypadku uszkodzenia; brak złuszczeń; brak odprysków;
• ułatwia czyszczenie powierzchni; odporna na kwasy i zasady (cały zakres pH); opłacalna i lżejsza alternatywa dla stali nierdzewnej; zgodność z normą FDA Title 21 CFR 175.300.
Powłoki proszkowe dla zdecentralizowanej techniki napędowej
Powłoki proszkowe bardzo dobrze nadają się do zastosowań w przemyśle elektrycznym ze względu na ich ekstremalną wytrzymałość i trwałość. Powierzchnie poddane takiej obróbce są bardziej odporne na uderzenia, zarysowania i ścieranie, na działanie czynników atmosferycznych i chemikaliów oraz są bardziej wytrzymałe niż konwencjonalne lakiery NORD. W przemyśle elektrycznym są ponadto ważne właściwości antystatyczne przewodzących lakierów proszkowych, które zapobiegają statycznemu naładowaniu zespołów napędowych. Następuje eliminacja potencjalnych zakłóceń i zmniejsza się prawdopodobieństwo awarii. Ochrona środowiska staje się coraz ważniejszym zagadnieniem w obszarze powłok powierzchni. Podczas powlekania proszkowego nie używa się rozpuszczalników, ale tylko suchych proszków, które roztapiają się w piecu na przedmiocie.
NORD Napędy Sp. z o.o.