W połączeniu z wysokiej klasy elektroniką i układami logicznymi, standardowe silniki asynchroniczne bez trudności mogą spełniać wymagania określone dla klas sprawności IE2 oraz IE3, podczas gdy nowo powstałe silniki synchroniczne IE4 o wirnikach z magnesami trwałymi mogą realizować te same sekwencje ruchu z podwyższoną dynamiką, a jednocześnie z zachowaniem wyjątkowej sprawności energetycznej. Często silniki IE4 integruje się w zwarte zespoły napędowe, łącząc z kontrolerami montowanymi wprost na silniku lub w bezpośrednim sąsiedztwie silnika. Możliwe są oczywiście warianty klasyczne w formie przetwornic przeznaczonych do zabudowy w szafach elektrycznych. Tego typu zespoły napędowe pozwalają na realizację zadań związanych z pozycjonowaniem o wysokiej precyzji oraz funkcje bazujące na kontroli prędkości i pozycji, czyli uch zsynchronizowany skoordynowane działanie wieloosiowe oraz funkcje tzw. latającej piły.
Koszty takich rozwiązań są znacząco mniejsze niż dla tradycyjnych serwonapędów, ponieważ szereg elementów wchodzących w skład silników IE4 to części wykorzystywane w budowie tradycyjnych silników indukcyjnych. Systemy takie są więc nie tylko tańsze w zakupie, ale również ich dostępność jest na poziomie przyjętym dla klasycznych rozwiązań. W zestawieniu z reduktorami modułowymi uzyskujemy tym sposobem rozwiązania napędowe elastyczne i atrakcyjne w zakresie czasu dostawy. Z kolei przetwornice częstotliwości wykorzystywane do sterowania silnikami IE4 są wyposażone w szybki mikroprocesor (czas cyklu 10 ms), który poza obsługą współpracującego silnika zapewnia swobodne programowanie funkcji programowalnych związanych z napędem zgodnie z normą IEC 61131. Tym samym może przejąć część funkcji logicznych i działać autonomicznie lub odciążyć sterownik główny systemu (PLC). Rezerwa przeciążeniowa na poziomie 200% gwarantuje wysoki poziom niezawodności operacyjnej, np. w przypadkach chwilowych przeciążeń manipulatorów i urządzeń podnoszących.
Nawet silnikom niewyposażonym w enkoder, algorytmy sterowania wektorowego zapewniają wysokiej jakości regulację prędkości dla obciążeń zmiennych już od prędkości bliskiej zeru do znamionowych obrotów silnika. Dodatkowo wysoki moment rozruchowy gwarantuje właściwą dynamikę. SK 540E to najbardziej zaawansowany przedstawiciel serii przetwornic do instalacji w szafce sterowniczej, który umożliwia podłączenie szerokiego asortymentu systemów kodowania dla enkoderów (SSI, BISS, EnDat Profil 2.1, Hiperface) poprzez zintegrowany interfejs uniwersalny. Przetwornice w wersji zdecentralizowanej obejmują moce do 22 kW, a przetwornice przeznaczone do zabudowy w szafach sterowniczych mogą obsługiwać silniki do 160 kW. NORD dostarcza wysokiej klasy mechatroniczne układy napędowe własnej produkcji, zawierające motoreduktory, elektronikę sterującą oraz szeroki zakres funkcji.