Kilka drapaczy chmur w projekcie budowlanym „Moscow City" zbudowano przy użyciu dźwignic czeskiego producenta STROS. Pracujące na wysokości ponad 300 m napędy NORD zapewniały bezpieczny ruch klatek dźwignic w górę i w dół przy każdej pogodzie.
Firma STROS Sedlcanske Strojfrny, a. s. jest największym producentem dźwignic budowlanych w Republice Czeskiej. Firma produkuje trzy nowe systemy tygodniowo dla klientów na całym świecie, a także zapewnia serwis i konserwację. Portfel STROS obejmuje dźwignice osobowe i towarowe, windy specjalne i stałe, platformy zawieszone, platformy robocze i projekty indywidualne na zamówienie klienta.
Kompleks biznesowy „Moscow City" dodaje szereg drapaczy chmur do pejzażu rosyjskiej stolicy. Dźwignice budowlane STROS pomogły wznieść osiem wieżowców w ramach projektu „Moscow City", łącznie z najwyższym budynkiem w Europie, 340-metrowym Mercury City Tower. Tak duża wysokość wymaga dźwignic budowlanych mogących poruszać się szybko, nawet w niesprzyjających warunkach przy wietrze do 20 m/s.
Parametry urządzenia to: udźwig 2 ton i prędkość 70 m/min. Czeska spółka produkuje systemy dźwignicowe, które mają obecnie udźwig do 3200 kg i prędkości do 100 m/min. Systemy te są wyposażone w unikatowe urządzenia zabezpieczające - oryginalne opracowanie STROS. Mechanizm ten jest uruchamiany, gdy nominalna bezpieczna prędkość opadania zostanie przekroczona: przekładnia na wale zdawczym załącza zębnik, który stopniowo zatrzymuje klatkę dźwigu. Jednakże, aby całkowicie uniknąć takich sytuacji awaryjnych, zaawansowany napęd skonstruowany przez NORD zapewnia wysoce niezawodne działanie. Jeśli dźwignica się popsuje, może stanąć cały plac budowy. Tak więc napędy dźwignic muszą uwzględniać wszelkie środki zapewniające maksymalną niezawodność. Aby uniknąć kosztownych przestojów, koncepcja NORD DRIYESYSTEMS dla sprzętu dźwignicowego STROS jest oparta nawet na trzech niezależnych motoreduktorach. System napędów dla dźwignic budowlanych STROS w „Moscow City" składa się z trzech motoreduktorów ślimakowych z zewnętrznymi rezystorami hamowania. Silniki są wyposażone w elektromagnetyczne hamulce tarczowe, które można ręcznie zwalniać. To kompletne i indywidualne rozwiązanie NORD posiada także przetwornicę częstotliwości z funkcjonalnością dźwignicy, która steruje wszystkimi trzema silnikami. Ten inteligentny sterownik zamontowany wewnątrz szafy sterowniczej umożliwia łagodne starty i zatrzymania oraz zapewnia wysoką precyzję poziomowania.
Firma NORD po raz pierwszy opracowała niezawodny indywidualny system napędów dla STROS w 1997 roku i od 15 lat jest jedynym dostawcą napędów dla producenta dźwignic. NORD wspiera również firmę STROS w jej wejściu na nowe segmenty rynku: oprócz dźwignic budowlanych, czeska spółka skupia się obecnie na produkcji dźwignic do stałego użytku na budynkach, włącznie np. z kominami elektrowni. Wszystkie te systemy są również wyposażone w napędy NORD.
Zamiast standardowych przekładni STROS otrzymuje zespoły zmontowane zgodnie z życzeniem. W zależności od projektu niektóre z tych przekładni są wyposażone np. we wzmocnione łożyska, mają obudowy z materiałów specjalnych lub spełniają wymagania ATEX i NEC. Dostępne są montowane w szafach sterowniczych falowniki o różnej wydajności i skalowanej funkcjonalności. Oprócz takich funkcji, jak ewakuacje awaryjne, dodatkowe funkcje obejmują np. funkcje pozycjonowania i bezpieczeństwa, takie jak STO i SS1, spełniające wymagania bezpieczeństwa SIL 3.