Przekładnie przemysłowe NORD zostały opracowane na podstawie sprawdzonej koncepcji korpusu jednoczęściowego i są przeznaczone m.in. do zastosowań w zakresie techniki przeładunkowej i materiałów sypkich. Dzięki dostępnym opcjom i modułom można w bardzo prosty sposób konfigurować kompaktowe rozwiązania dla napędów przenośników taśmowych i przenośników kubełkowych.
Korpus jednoczęściowy stanowi jednolity blok, w którym wykonane są wszystkie gniazda łożyskowe. Blok ten obrabiany jest na najnowocześniejszych obrabiarkach CNC. Największa dokładność, sztywność i stabilność to cechy charakterystyczne korpusu jednoczęściowego. Między stroną wyjściową i korpusem reduktora nie ma połączeń rozdzielających poddawanych oddziaływaniu sił poprzecznych lub momentów obrotowych. Koncepcja korpusu jednoczęściowego pozwala uzyskać bardziej kompaktową konstrukcję dzięki przesunięciu osi wałów i umożliwia zastosowanie większych łożysk tocznych, które gwarantują znacznie wyższą trwałość. Duża pokrywa montażowa na stronie czołowej reduktora zapewnia łatwość serwisu. Korpusy są wykonane z żeliwa szarego. Opcjonalnie istnieje możliwość wykonania korpusu z żeliwa sferoidal-nego. Koła zębate są wykonane ze stali wysokostopowej, a uzębienia są utwardzane dyfuzyjnie. Zoptymalizowana geometria uzębień i dokładne ustawienie osiowości wału zgodnie z koncepcją korpusu jednoczęściowego pozwalają uzyskać dużą trwałość i niski poziom
hałasu przy najwyższych obciążeniach. Uzębienia, łożyska i wały są obliczone zgodnie z DIN 3990, DIN 3991, DIN ISO 281 i DIN 743 dla wszystkich mocy i prędkości obrotowych przedstawionych w katalogu. Dzięki temu wszystkie reduktory NORD zapewniają maksymalny poziom bezpieczeństwa i niezawodności. Łożyska i koła zębate pracują w kąpieli olejowej, jako opcja dostępne jest smarowanie obiegowe. Koła zębate w reduktorze, niezależnie od połączenia wpustowego, są połączone wciskowo między wałem i piastą. Pierścienie uszczelniające wały są zwykle wykonane z materiału NBR (kauczuk nitrylowy). Opcjonalnie są dostępne pierścienie uszczelniające wały wykonane z FKM (Viton, kauczuk fluorowy). Dla zastosowań w szczególnych warunkach otoczenia są dostępne inne systemy uszczelniające: uszczelnienie pierścieniem gamma, uszczelnienie labiryntowe i uszczelnienie Taconite.