W większości współczesnych fabryk w aplikacjach zautomatyzowanych wykorzystywany jest ruch liniowy. Możliwość dynamicznego i precyzyjnego przemieszczenia elementu, przy minimalnym nakładzie energii, a tym samym skrócenie czasu przezbrojenia maszyny w znacznym stopniu wpływa na ekonomikę procesu produkcyjnego.
Moduł liniowy ELP firmy SCHUNK to nowy standard technologiczny dla mechatronicznych modułów liniowych ze zintegrowaną elektroniką oraz 24 V napędem bezpośrednim.
Prostota!
Gotowy do pracy w zaledwie dwóch krokach: mechanicznej regulacji pozycji końcowych za pomocą śruby oraz ustawienia szybkości za pomocą obrotowych przełączników!
• Automatyczna regulacja prędkości obrotowej.
• Brak konieczności regulacji amortyzatorów - napęd automatycznie reguluje proces hamowania.
• Proste sterowanie za pomocą sygnałów cyfrowych, co oznacza brak konieczności posiadania wiedzy mechatronicznej.
Długa żywotność!
ELP firmy SCHUNK jest praktycznie bezawaryjny, co zapewnia jego solidność i długą żywotność.
• Brak amortyzatorów, które mogłyby zostać uszkodzone lub wymagać wymiany.
• Możliwość zaplanowania cyklów konserwacji.
Kompaktowy i wygodny!
Sterowanie i zasilanie zintegrowane bezpośrednio w module.
• Mniejsze wymagania przestrzeni w szafie sterowniczej.
• Moduł ELP może być sterowany zewnętrznie poprzez magistralę lub bezpośrednio za pomocą sygnałów cyfrowych.
Zalety modułu liniowego ELP
• Sterowanie za pomocą I/O cyfrowych - dla łatwego i szybkiego uruchomienia i integracji z istniejącymi systemami.
• 10 niezależnych prędkości dla dużej elastyczności w czasach cyklów.
• Liniowy napęd bezpośredni - niemal bezawaryjne użytkowanie i długa żywotność.
• Wysoka precyzja - solidna prowadnica łożyskowa dla większych obciążeń i dokładności we wszystkich pozycjach montażowych - dokładność powtórzeń +0,01 mm. Bezobsługowy - dla krótkich czasów przestoju maszyny i niskich kosztów eksploatacji.
• Kompaktowa budowa - mniej konturów zakłócających, 24 V napęd bezpośredni, funkcje kontroli i uczenia się całkowicie zintegrowane w module.
• Standardowe otwory montażowe dla licznych kombinacji z innymi komponentami systemu modułowego.
• Funkcja samouczenia - kompensuje błędne konfiguracje prędkości. W procesie uczenia się maksymalna możliwa prędkość jest obliczana dla każdego aktualnego obciążenia. Do zakończenia procesu uczenia się wystarczą dwa do pięciu cykli, przy czym wydajna praca może być wykonywana już od pierwszego cyklu.