Firma NORD DRIVESYSTEMS oferuje nowe systemy napędów LogiDrive z głównym przeznaczeniem dla intralogistyki i systemów dystrybucji paczek oraz bagażu.
Koncepcja LogiDrive ma na celu ujednolicenie zarządzania częściami zamiennymi oraz optymalizację projektu.
Dzięki klasie efektywności silnika IE4 i klasie efektywności systemu IES2 systemy napędowe spełniają wymagania najsurowszych przepisów w zakresie sprawności. Co niezwykle istotne dla eksploatacji systemów transportowych, napędy LogiDrive osiągają wysoką sprawność również przy obciążeniu częściowym i niskich zakresach prędkości obrotowych. Odbywa się to dzięki wykorzystaniu zalet nowoczesnych silników korzystających z technologii magnesów trwałych w wirniku w miejsce tradycyjnej klatki z prętów oraz dzięki zastosowaniu nowoczesnych algorytmów sterowania i energooszczędnej budowie przetwornic częstotliwości. Koncepcja okablowania również została zoptymalizowana w taki sposób, aby maksymalnie uprościć system i zapewnić jego niezawodność - napięcie zasilające jest przekazywane krótkimi przewodami do kolejnego zespołu napędowego. Pozwala to na zachowanie przejrzystości okablowania i znakomicie ułatwia prace służbom utrzymania ruchu.
Przyjazne dla użytkownika systemy LogiDrive składają się z reduktora stożkowego, wspomnianego silnika synchronicznego z magnesami trwałymi 1E4 i przetwornicy częstotliwości, która jest zainstalowana nie w szafie elektrycznej, ale bezpośrednio w pobliżu silnika. Wszelkie połączenia wykorzystują przemysłowe złącza wtykowe, co skraca czas montażu i uruchomienia na obiekcie i jeszcze bardziej upraszcza czynności konserwacyjne służbom utrzymania ruchu. Dzięki konstrukcji przetwornic częstotliwości, które wyposażono w wyłącznik serwisowy, przełącznik kluczykowy i ręczny przełącznik obsługowy umieszczone bezpośrednio na urządzeniu, możliwy jest wygodny i elastyczny lokalny dostęp do poszczególnych osi napędowych w trybie ręcznym lub serwisowym. Ponadto napędy o korpusach z metali lekkich dzięki swoim wymiarom i niewielkiej wadze znacząco ułatwiają obsługę i przechowywanie. Trzy preferowane wielkości o wysokiej przeciążalności są uszeregowane pod względem mocy, doskonale spełniając wymagania intralogistyki i techniki lotniskowej. Przetwornice częstotliwości modulują prędkość taśmy i kierunek ruchu. Opcjonalnie oferuje się napędy z enkoderem dla zastosowań o wysokiej dynamice lub celem realizacji złożonych funkcji pozycjonowania wprost z poziomu napędu. Standardowo są dostępne funkcje bezpieczeństwa STO i SS1 wg EN 61800-5-2.
Czujniki napędu można podłączać za pomocą wtyku M12 i poddawać lokalnej analizie logicznej lub przekazać do systemu nadrzędnego. Każdy z napędów może więc pełnić rolę przedłużenia wejść/wyjść dla sterownika centralnego, podczas gdy czujniki nie muszą być doprowadzane bezpośrednio do wejść sterownika. W zupełności wystarcza najbliższy z dostępnych napędów LogiDrive. Możliwość lokalnego podłączania czujników oraz rozproszenie przetwornic częstotliwości na obiekcie, minimalizujące potrzebę korzystania z okablowania ekranowanego, poza oczywistym uproszczeniem systemu wpływa również na ograniczenie kosztów inwestycji. Dzięki certyfikatom możliwe jest korzystanie i zabudowa napędów LogiDrive na całym świecie. Dodatkowo dostępne są wszystkie z popularnych znajdujących się na rynku systemów magistralowych.