NORD DRIVESYSTEMS oferuje szeroką gamę silników o gładkich powierzchniach dla przemysłu i zastosowań o wysokich standardach higienicznych. Aby w pełni zaspokoić wymagania silników o niższej mocy, firma opracowała teraz dodatkowy rozmiar silnika.
Nowy silnik 71 bez użebrowań dostępny jest w trzech klasach mocy: 0,12 kW, 0,18 kW i 0,25 kW. Poziom wydajności IE3 gwarantuje energooszczędną pracę urządzenia. Dzięki aluminiowej obudowie (stopień ochrony IP66) silniki są zabezpieczone przed korozją. Gładkie silniki NORD są pozbawione wentylatorów, co pomaga w zapobieganiu rozprzestrzeniania się zarazków podczas produkcji.
Modułowa konstrukcja zapewnia szeroką elastyczność zastosowań dzięki licznym opcjom wyposażenia. Warianty z wylotami kondensatu (uszczelnione), obudowana skrzynka zaciskowa, ogrzewanie postojowe, czujnik temperatury, monitor temperatury i/lub klasa ochrony IP69K rozszerzają możliwe zastosowania. Silniki są dostępne w różnych wersjach. W ten sposób pasują do całej gamy produktów NORD. Oczywiście silniki te tworzą idealną całość z reduktorami NORD o gładkiej powierzchni
(przekładnie stożkowe NORDBLOC.l, przekładnie ślimakowe SMI). Gładko powierzchniowe silniki NORD są specjalnie zaprojektowane do łatwego czyszczenia i mają równomierne i regularne przejścia pomiędzy płaszczyznami w każdym możliwym miejscu. Dzięki temu płyny czyszczące i piany mogą zostać łatwo spłukane. Ze względu na swój system zmywania są szczególnie dopasowane do zastosowania w przemyśle spożywczym.
Dodatkową ochronę zapewnia opcjonalnie dostępna, innowacyjna obróbka powierzchniowa nsd tupH. Technologia ta przeznaczona jest do stosowania w środowiskach o wysokich wymaganiach higienicznych i idealnie sprawdza się w przemyśle spożywczym. Obróbka powierzchniowa nsd tupH firmy NORD DRIVESYSTEMS zapewnia wyjątkową ochronę antykorozyjną dla przekładni, gładkich silników powierzchniowych, przetwornic częstotliwości i rozruszników silnika w obudowach z odlewu aluminiowego zoptymalizowanych pod kątem zmywania. Dzięki specjalnemu procesowi powierzchnia aluminium ma podobne właściwości odporności na korozję jak stal nierdzewna. Można ją łatwo czyścić i jest w dużej mierze odporna na kwasy i zasady. Możliwe jest nawet stosowanie wysokociśnieniowych środków czyszczących lub kontakt z wieloma typami agresywnych mediów, dzięki czemu napędy tsH firmy nsd stanowią mocną i trwałą alternatywę dla malowanych motoreduktorów lub wersji ze stali nierdzewnej. Leczenie nsd tupH jest dostępne dla wszystkich produktów NORD wykonanych z aluminium. Elementy DIN i standardowe, w tym wały napędowe, są wykonane ze stali nierdzewnej. Silniki bez wentylatora nie rozprzestrzeniają zarazków i są dostępne jako silniki synchroniczne i asynchroniczne o klasach wydajności IE2, IE3 i IE4.
Zalety napędów nsd tupH przekonały również Smalte Conveying Solutions, australijską firmę, która produkuje urządzenia przenośnikowe dla zakładów pakujących. Firma wyposażyła 24 przenośniki ze stali nierdzewnej w motoreduktory nsd tupH - zamiast drogich silników ze stali nierdzewnej do transportu sosów i produktów do smarowania - z obszaru produkcji do obszaru pakowania, a na koniec do maszyny pakującej HMPS. Oprócz korzyści ekonomicznych najważniejsze były również właściwości techniczne: spełnione zostały wymogi dotyczące higieny, właściwości czyszczących i ochrony antykorozyjnej. Silniki do mycia są montowane ze standardowymi kołnierzami i mają znacznie lepsze właściwości termiczne niż silniki z obudowami ze stali nierdzewnej.