Bezawaryjna praca maszyn i urządzeń to prawdziwa próba dla producentów maszyn, ale również dla służb utrzymania ruchu. Długotrwale przestoje negatywnie wpływają na wydajność produkcji oraz poziom realizacji założonych planów. Nowoczesne systemy monitoringu, dzięki swoim rozbudowanym właściwościom, wspomagają techników i operatorów obiektowych oraz wymuszają działania prewencyjne dla zapewnienia bezusterkowej pracy maszyn i urządzeń. Narzędzia takie to nowoczesne podejście do zarządzania zasobami w kompleksowy sposób.
Cyfrowe systemy zarządzania zasobami LENZE SERVICE PORTAL jest centralnym narzędziem dedykowanym do zarządzania zasobami w przedsiębiorstwach. Użytkownik z poziomu przeglądarki internetowej ma dostęp do danych przechowywanych w chmurze. Dzięki zintegrowanym rozwiązaniom użytkownik może w scentralizowany i ustrukturyzowany sposób zarządzać bazą „wiedzy” oraz parametrów nadzorowanych urządzeń.
Portal daje dostęp do 4 modułów wpierających proces zarządzania zasobami dla potrzeb utrzymania ruchu:
• Asset Management;
• EPLAN ePULSE Connection;
• Document and Search Management;
• Service Reąuest.
Inwentaryzacja zasobów jako punkt wyjścia do stabilnej pracy urządzeń.
Proces zarządzania zasobami rozpoczyna dokonanie cyfrowej inwentaryzacji zasobów, sklasyfikowanie wszelkich istotnych parametrów urządzenia oraz określenie obecnego stanu technicznego komponentów, np. napędów.
Do przeprowadzenia inwentaryzacji Lenze oferuje aplikację SMART Inventory na smartfony (dla systemu Android i iOS), która może być wykorzystana do szybkiego skatalogowania zasobów. Proces ten można również zlecić do wykonania inżynierom Lenze. System integruje w jednym miejscu najistotniejsze informacje dotyczące urządzenia: wyszczególnienie komponentów, instrukcje obsługi, parametry i numery seryjne, konfigurację urządzeń, ale również informacje dotyczące serwisowania oraz cyklu życia.
EPLAN eVIEW - importowanie zasobów i danych uzupełniających
Zarządzanie zasobami jest połączone z EPLAN ePULSE za pomocą zintegrowanego logowania. To połączenie umożliwia automatyczne przesyłanie schematów obwodów przechowywanych w systemie zarządzania zasobami i umieszczanie urządzeń w strukturze systemu. Korzystając z tej mapy struktury systemu, można następnie przejść bezpośrednio do schematu. Oznacza to, że przechowywane dokumenty i schemat połączeń są zawsze łatwo dostępne.
Zarządzanie dokumentami i wyszukiwaniem
Użytkownik SERV1CE PORTAL otrzymuje dostęp do dokumentacji technicznej udostępnianej przez LENZE dla posiadanych zasobów. Oznacza to np. dostęp do instrukcji obsługi online dla posiadanych urządzeń.
Zintegrowana funkcja zarządzania informacjami umożliwia wyszukiwanie zapisanych dokumentów pod kątem określonych słów kluczowych. Oznacza to na przykład, że wszelkie usterki można bardzo szybko znaleźć w instrukcji obsługi i szukanym rozwiązaniu. Wyniki wyszukiwania są podświetlone, co ułatwia szybką diagnozę urządzenia - np. poprzez wyszukanie w dokumentacji kodu błędu, który zgłasza falownik - dzięki temu można samodzielnie zidentyfikować możliwe przyczyny pojawienia się błędu.
Zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi
Funkcja „SERVICE REQUEST” umożliwia rejestrowanie zgłoszeń serwisowych, nadawanie im priorytetów i przekazywanie w razie potrzeby. Funkcja ta umożliwia rejestrowanie zgłoszeń serwisowych powiązanych bezpośrednio z wadliwym zasobem. Można również za pomocą aplikacji mobilnej lub z komputera za pośrednictwem portalu internetowego wysłać komunikat o błędzie bezpośrednio do serwisu Lenze.
Wszystkie zgłoszenia serwisowe otrzymane przez portal serwisowy Lenze są traktowane przez Lenze jako priorytetowe. Pozwala to na szybkie skorzystanie z wiedzy naszych ekspertów i doświadczenia w zakresie zastosowanych rozwiązań.
Podsumowanie korzyści pracy przy wsparciu LENZE SERVICE PORTAL
• Dostęp z dowolnego miejsca za pośrednictwem internetu.
• Wszystkie istotne informacje o zasobach w jednym miejscu - w edytowalnej, hierarchicznej formie, wraz z dostępem do dokumentacji technicznej LENZE.
• Łatwe zarządzanie wiedzą, konfiguracjami oraz projektami elektrycznymi EPLAN.
• Zintegrowany system zgłoszeń awarii - z SERVICE PORTAL oraz aplikacji Smart Inventory - bezpośrednio do serwisu LENZE.
• Szybsza wymiana uszkodzonych urządzeń dzięki bezpośredniemu dostępowi do numeru seryjnego i parametrów urządzenia, które umożliwiają szybką identyfikację urządzenia.
• Generowanie analiz i statystyk potrzebnych do pełnego obrazu maszyn i procesów, w celu prewencyjnego utrzymania ruchu.
• Generowanie powiadomień o błędach, awariach oraz krytycznych przekroczeniach parametrów.
Wdrożenie systemu Lenze poprzez stały monitoring urządzeń, pozwala ograniczyć koszty związane z obsługą serwisową oraz zminimalizować czas nieplanowanych przestojów. W dobie ogromnej konkurencji oraz braków wykwalifikowanych techników utrzymania ruchu wsparcie najnowszych rozwiązań technologicznych daje ogromne możliwości usprawnienia procesów produkcyjnych oraz utrzymania ruchu.