NORD DRIVESYSTEMS oferuje wydajne systemy napędowe do transportu materiałów sypkich, które charakteryzują się maksymalną niezawodnością, bezpieczeństwem i solidnością oraz zapewniają płynną pracę nawet w najtrudniejszych warunkach środowiskowych.
Obróbka materiałów sypkich stawia wielkie wymagania przed przenośnikami taśmowymi i ich technologią napędową. W zależności od kierunku transportu, natężenia przepływu, długości przenośnika i konstrukcji wymagane są różne przenośniki. Niezawodne i solidne jednostki napędowe NORD zapewniają nieprzerwany, precyzyjny i dynamiczny przepływ materiałów, z możliwością indywidualnego sterowania.
Przenośniki taśmowe są systemami używanymi do ciągłego transportu materiałów masowych i sypkich, na przykład w górnictwie, inżynierii mechanicznej lub przy recyklingu tworzyw sztucznych i papieru. Ten rodzaj przenośników umożliwia realizowanie wyjątkowo długich systemów transportujących duże ilości towaru ze znaczną prędkością. Przenośniki taśmowe są wyposażone w ciągłą gumową lub plastikową taśmę, jak również elementy rozciągające dla wzmocnienia. Taśma przenośnika przechodzi przez co najmniej dwa bębny. Bęben, który napędza przenośnik taśmowy, nazywa się bębnem napędowym (bębnem transmisyjnym) i jest napędzany przez silnik przez motoreduktor. Drugi cylinder służy jedynie do zmiany kierunku taśmy przenośnika i jest nazywany bębnem zmiany. Taśma przenośnika jest napędzana przez tarcie pomiędzy rolką napędzającą a taśmą przenośnika. Bęben napędowy jest zwykle montowany na końcu rozładunku, aby zwiększyć przyczepność i ułatwić ciągnięcie.
Przekładnie przemysłowe do specjalnych wymagań
Trwałe i łatwe w konserwacji przekładnie przemysłowe MAXXDRIVE, w których gniazda łożyskowe i powierzchnie uszczelniające korpusu UNICASE są wytwarzane w jednej operacji, nadają się idealnie do dużych przenośników taśmowych o dużej wydajności. Najnowsza generacja MAXXDRIVE® XT została uzupełniona o zoptymalizowaną pod kątem aplikacji dwustopniową przekładnię stożkową - idealną do systemów przenośników taśmowych w materiałach sypkich i mineralnych. Zakres mocy i prędkości został specjalnie dostosowany do potrzeb docelowych branż.
Dzięki dwóm wersjom przekładnie walcowe lub stożkowe z kołnierzowymi lub wciskanymi obudowami mogą być montowane równolegle lub pod kątem prostym do osi w systemach przenośnikowych. Mogą być łączone z zamontowanym na stopie, wysoko wydajnym silnikiem IE3 na kołysce silnika lub ramie i są połączone z silnikiem za pośrednictwem złącza hydraulicznego. Ponieważ większość zastosowań przenośników kubełkowych łączy się z wytwarzaniem pyłu, istnieje ryzyko wybuchu, jeśli pył jest łatwopalny. W tym przypadku stosowane są silniki i motoreduktory z dostosowanym zabezpieczeniem przeciwwybuchowym, które firma NORD montuje zgodnie z indywidualnymi wymaganiami. Praktyczny pakiet konserwacyjny NORD - połączenie środków ochronnych i systemów monitorowania - zapewnia, że inwestycja działa nawet w trudnych warunkach otoczenia, takich jak ciągła praca, kurz i niekorzystne wpływy pogody.