F0001 Przeciążenie prądowe WYŁ2 |
Przyczyna |
> Moc silnika (P0307) nie odpowiada mocy falownika (P0206) |
> Zbyt długie kable silnikowe |
> Zwarcie w przewodach silnikowych |
> Doziemienie Diagnoza i usuwanie |
Sprawdzić następujące punkty: |
1. Czy moc silnika (P0307) odpowiada mocy przekształtnika (P0206)? |
2. Czy zachowane są wartości graniczne długości kabli? |
3. Czy występuje zwarcie lub doziemienie w kablach silnikowych lub w silniku? |
4. Czy parametry silnika odpowiadają zastosowanemu silnikowi? |
5. Czy wartość rezystancji stojana (P0350) jest prawidłowa? |
6. Czy silnik jest przeciążony lub zablokowany wirnik? |
> Zwiększyć czas przyspieszania (P1120) |
> Zmniejszyć forsowanie (P1311 & P1312) |
|
F0002 Zbyt wysokie napięcie WYŁ2 |
Przyczyna |
> Zablokowany regulator napięcia obwodu pośredniego Udc (P1240 = 0) |
> Napięcie obwodu pośredniego (r0026) wyższe niż wartość wyzwalania (P2172) |
> Zbyt wysokie napięcie może być spowodowane zarówno przez zbyt wysokie napięcie zasilania, jak i przez pracę generatorową silnika. Praca generatorowa może być powodowana przez szybkie hamowanie, lub przez aktywne obciążenie silnika |
Diagnoza i usuwanie |
Sprawdzić następujące punkty: |
1. Czy napięcie zasilania (P0210) leży w dopuszczalnym zakresie? |
2. Czy włączony jest regulator napięcia obwodu pośredniego Udc (P1240) i poprawnie sparametryzowany? |
3. Czy czas hamowania (P1121) odpowiada momentowi obciążenia? |
4. Czy wymagana moc hamowania leży w dopuszczalnym zakresie? |
|
F0003 Zbyt niskie napięcie WYŁ2 |
Przyczyna |
> Awaria zasilania |
> Nagły skok obciążenia powyżej podanych wartości granicznych Diagnoza i usuwanie |
Sprawdzić następujące punkty: |
1. Czy napięcie zasilania (P0210) leży w dopuszczalnym zakresie? |
2. Czy nie ma chwilowych zaników napięcia zasilania? |
|
F0004 Przegrzanie przekształtnika WYŁ2 |
Przyczyna |
> Niewystarczające przewietrzanie |
> Temperatura otoczenia jest zbyt wysoka Diagnoza i usuwanie |
Sprawdzić następujące punkty: |
1. Czy obciążenie i cykl obciążenia leży w dopuszczalnym zakresie? |
2. Czy wentylator obraca się, gdy przekształtnik pracuje? |
3. Czy częstotliwość pulsowania (P1800) ma wartość fabryczną? W razie potrzeby przywrócić |
4. Czy temperatura otoczenia leży w dopuszczalnym zakresie? |
|
F0005 Całka cieplna I 2t przekształtnika WYŁ2 |
Przyczyna |
> Przekształtnik j est przeciążony |
> Zbyt wysoki cykl obciążenia |
> Moc silnika (P0307) jest większa niż moc przekształtnika (P0206) Diagnoza i usuwanie |
Sprawdzić następujące punkty: |
1. Czy obciążenie i cykl obciążenia leży w dopuszczalnym zakresie? |
2. Czy moc silnika (P0307) odpowiada mocy przekształtnika (P0206)? |
|
F0011 Przegrzanie silnika WYŁ1 |
Przyczyna |
> Silnik jest przeciążony |
> Złe dane silnika |
> Długotrwała praca przy niskich prędkościach Diagnoza i usuwanie |
Sprawdzić następujące punkty: |
1. Czy dane silnika są prawidłowe (tabl. znamionowa)?, jeśli nie, przeprowadzić szybkie uruchomienie |
2. Czy cykl obciążenia j est prawidłowy? |
3. Zmniejszyć forsowanie napięcia (P1310, P1311, P1312) |
4. Czy parametr temperaturowej stałej czasowej silnika (P0611) jest właściwie ustawiony? |
5. Sprawdzić parametr alarmu całki cieplnej silnika (P0614) |
|
F0041 Błąd identyfikacji danych silnika WYŁ2 |
Przyczyna |
Nie powiodła się identyfikacja danych silnika Diagnoza i usuwanie |
Sprawdzić następujące punkty: |
> Czy silnik jest przyłączony do przekształtnika? |
> Czy dane silnika w parametrach od P0304 do P0311 są poprawne? |
> W jaki sposób musi być przyłączony silnik (gwiazda, trójkąt)? |
|
F0051 Błąd pamięci EEPROM parametru WYŁ2 |
Przyczyna |
Niepowodzenie podczas procesu odczytu lub zapisu parametru w pamięci EEPROM. Diagnoza i usuwanie |
1. Przywrócenie ustawień fabrycznych, a następnie parametryzacja od nowa |
2. Skontaktować się z Działem Doradztwa Technicznego / Serwisu |
|
F0052 Błąd stosu mocy WYŁ2 |
Przyczyna |
Błąd odczytu danych mocy lub niewłaściwe dane sekcji mocy Diagnoza i usuwanie |
Błąd sprzętowy, skontaktować się z Działem Doradztwa Technicznego / Serwisu |
|
F0060 Przekroczenie czasu oczekiwania ASIC WYŁ2 |
Przyczyna |
Wewnętrzna awaria komunikacji Diagnoza i usuwanie |
1. Jeśli błąd występuje nadal, wymienić przekształtnik |
2. Skontaktować się z Działem Serwisu! |
|
F0070 Błąd wartości zadanej modułu komunikacji (CB) WYŁ2 |
Przyczyna |
Brak wartości zadanych z magistrali komunikacyjnej podczas czasu kontrolnego telegramu Diagnoza i usuwanie |
Sprawdzić moduł komunikacyjny (CB) i partnera komunikacji (urządzenie master) |
|
F0071 Błąd wartości zadanej USS (złącze BOP) WYŁ2 |
Przyczyna |
Brak wartości zadanych z USS podczas czasu kontrolnego telegramu Diagnoza i usuwanie |
Sprawdzić połączenia przesyłu danych i mastera USS |
|
F0072 Błąd wartości zadanej USS (złącze COM) WYŁ2 |
Przyczyna |
Brak wartości zadanych z USS podczas czasu kontrolnego telegramu Diagnoza i usuwanie |
Sprawdzić połączenia przesyłu danych i mastera USS |
|
F0080 Utrata sygnału na wejściu analogowym WYŁ2 |
Przyczyna |
> Przerwanie przewodu |
> Sygnał poza wartościami granicznymi |
|
F0085 Błąd zewnętrzny WYŁ2 |
Przyczyna |
Zewnętrzne wyzwolenie błędu przykładowo przez wejście binarne Diagnoza i usuwanie |
Usunąć przyczynę błędu zewnętrznego lub zablokować np. wejście binarne dla błędu zewnętrznego |
|
F0101 Przepełnienie stosu WYŁ2 |
Przyczyna |
Błąd programowy lub awaria procesora Diagnoza i usuwanie |
1. Wykonać procedury autotestu |
2. Wymienić przekształtnik |
|
F0221 Sprzężenie zwrotne PID poniżej wartości minimalnej WYŁ2 |
Przyczyna |
Sprzężenie zwrotne PID poniżej wartości minimalnej P2268 Diagnoza i usuwanie |
1. Zmienić wartość P2268 |
2. Ustawić wzmocnienie sprzężenia zwrotnego |
|
F0222 Sprzężenie zwrotne PID powyżej wartości maksymalnej WYŁ2 |
Przyczyna |
Sprzężenie zwrotne PID powyżej wartości maksymalnej P2267 Diagnoza i usuwanie |
1. Zmienić wartość P2267 |
2. Ustawić wzmocnienie sprzężenia zwrotnego |
|
F0450 Niepowodzenie testu BIST WYŁ2 |
Przyczyna |
Wart. błędu = 1: Nie powiodły się niektóre testy dla części sekcji mocy |
2: Nie powiodły się niektóre testy dla części modułu regulacji |
4: Nie powiodły się niektóre testy funkcjonalne |
8: Nie powiodły się testy modułu wejść/wyjść |
16: Awaria wewnętrznej pamięci RAM podczas testu załączania Diagnoza i usuwanie |
Błąd sprzętowy, skontaktować się z Działem Doradztwa Technicznego / Serwisu |