ACS800 Multidrive to przemiennikia złożone z modułów połączonych wspólną szyną DC.
Takie rozwiązanie upraszcza instalacje i daje dodatkowe korzyści takie jak: oszczędność w okablowaniu, mniejsze koszty przeglądów, redukcja liczby obwodów prądowych, ułatwienie rozmieszczenia układów hamowania, obieg energii w szynie DC z silnika do silnika bez potrzeby wykorzystania czopera hamowania lub jednostek regeneratywnych, zredukowana liczba części i wzrost niezawodności oraz oszczędność miejsca.
Multidrive ABB można stosować wszędzie tam, gdzie w pojedynczym procesie bierze udział kilka napędów, zapewnia to większe bezpieczeństwo i lepsze funkcje sterowania. Dzięki temu wały poszczególnych silników mogą być różnym stopniu sprzężone – np. w maszynie papierniczej lub w wirówkach w cukrowniach.
Podstawowe cechy Multidrive ABB:
- dostosowanie do indywidualnych potrzeb,
- zwarta budowa,
- szeroki zakres opcji,
- programowanie adaptacyjne,
- zmniejszone koszty instalacji.
Napęd Multidrive ABB składa się z kilku jednostek, najważniejsze z nich to:
- jednostki napędowe
- diodowe sekcje zasilania
- tranzystorowe IGBT sekcje zasilania
- tyrystorowe sekcje zasilania
- sekcje dynamicznego hamowania
- sekcja sterująca (opcja).