Forum falowników

 www.falowniki.info

Kod błędu Nazwa Przyczyna
E01.- Zabezpieczenie nadprądowe (stała prędkość) Występuje w przypadku, gdy prąd wyjściowy przekracza ustalony poziom, to znaczy w przypadku zwarcia na wyjściu falownika, zablokowania silnika lub gwałtownego zwiększenia momentu obciążenia Niewłaściwe podłączenie uzwojeń silnika. Uwaga: Falownik RX blokuje się w wyniku zadziałania zabezpieczenia nadprądowego przeważnie przy 200% prądu znamionowego dla modeli do 55kW i przy 180% prądu znamionowego dla modeli 75 do 132kW.
E02.- Zabezpieczenie nadprądowe (podczas zwalniania) Występuje w przypadku, gdy prąd wyjściowy przekracza ustalony poziom, to znaczy w przypadku zwarcia na wyjściu falownika, zablokowania silnika lub gwałtownego zwiększenia momentu obciążenia Niewłaściwe podłączenie uzwojeń silnika. Uwaga: Falownik RX blokuje się w wyniku zadziałania zabezpieczenia nadprądowego przeważnie przy 200% prądu znamionowego dla modeli do 55kW i przy 180% prądu znamionowego dla modeli 75 do 132kW.
E03.- Zabezpieczenie nadprądowe (podczas przyspieszania Występuje w przypadku, gdy prąd wyjściowy przekracza ustalony poziom, to znaczy w przypadku zwarcia na wyjściu falownika, zablokowania silnika lub gwałtownego zwiększenia momentu obciążenia Niewłaściwe podłączenie uzwojeń silnika. Uwaga: Falownik RX blokuje się w wyniku zadziałania zabezpieczenia nadprądowego przeważnie przy 200% prądu znamionowego dla modeli do 55kW i przy 180% prądu znamionowego dla modeli 75 do 132kW.
E04.- Zabezpieczenie nadprądowe (w pozostałych przypadkach) Siła hamowania dynamicznego (A054) jest ustawiona zbyt wysoko, lub wystąpił błąd przekładnika prądowego, lub w wyniku zakłóceń
E05.- Zabezpieczenie przeciążeniowe Występuje w przypadku wykrycia przeciążenia obwodu silnikowego przez wewnętrzny termistor falownika
E06.- Przeciążenie opornika hamującego Występuje w przypadku wykrycia przeciążenia opornika hamującego
E07.- Zabezpieczenie nadnapię-ciowe Występuje, gdy napięcie stałe w obwodzie pośrednim przekroczy określony poziom z powodu przejęcia zbyt dużej energii odzyskiwanej przy hamowaniu silnika.
E08- Błąd EEPROM Występuje w przypadku zaistnienia problemów z wewnętrzną pamięcią falownika spowodowanych np. wpływem zakłóceń lub zbyt wysoką temperaturą.
E09.- Zabezpieczenie podnapię-ciowe Obniżenie napięcia wejściowego falownika powoduje wadliwe działanie układu sterowania jak również zmniejszenie momentu napędowego i przegrzewanie silnika. Jeżeli napięcie obniży się poniżej ustalonego poziomu to wyjście falownika zostanie odłączone.
E10.- Błąd przekładników prądowych CT W sytuacji gdy silne źródło zakłóceń elektromagnetycznych znajdujących sie w pobliżu falownika lub na skutek uszkodzenia przekładników prądowych falownik zablokuje się a silnik zostanie puszczony wolnym wybiegiem
E11.- Błąd CPU Występuje w przypadku wadliwego działania lub nienormalnego stanu pracy procesora.
E12- Wyłącznik zewnętrzny Umożliwia przekazanie sygnału o nieprawidłowej pracy urządzenia zewnętrznego. Pojawienie się tego sygnału na zacisku wejściowym falownika powoduje jego zablokowanie oraz odłączenie wyjścia
E13.- Błąd USP Błąd zaniku zasilania, gdy funkcja USP jest wybrana to falownik jest zabezpieczony przed samoczynnym uruchomieniem po przywróceniu zasilania.
E14.- Sygnalizacja stanu zwarcia doziemnego Falownik posiada układ wykrywający zwarcie doziemne pomiędzy falownikiem a silnikiem przy włączonym zasilaniu a przed uruchomieniem falownika. Sygnalizacja stanu zwarcia doziemnego przeznaczona jest do zapobiegania uszkodzenia falownika, nie stanowi natomiast zabezpieczenia przed porażeniem obsługi.
E15.- Zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem wejściowym Gdy napięcie zasilające falownik jest wyższe od dopuszczalnego to po 60 sekundach od wykrycia tego stanu wyjście falownika zostanie odłączone.
E16.- Zabezpieczenie przed czasową przerwą w zasilaniu Kiedy nastąpi przerwa w zasilaniu przez czas dłuższy niż 15ms falownik się zablokuje a napięcie na jego wyjściu zostanie odcięte. Kiedy czas trwania przerwy w zasilaniu jest dłuższy niż zdefiniowany w parametrze B002, to falownik potraktuje ten przypadek jako brak zasilania i zablokuje się. Jeśli zasilanie zostanie przywrócone, sygnał biegu RUN będzie aktywny i będą spełnione określone warunki to falownik przeprowadzi ponowna próbę rozruchu.
E20.- Zabezpieczenie obniżenia efektywności pracy wentylatora chłodzącego Bład ten pojawi sie gdy temperatura wewnątrz falownika rośnie przy jerdnoczesnym obniżeniu efektywności pracy wentylatora chłodzącego falownik
E21.- Zabezpieczenie termiczne Gdy wewnętrzny czujnik temperatury wykryje zbyt wysoką temperaturę modułu mocy to nastąpi odłączenie wyjścia falownika.
E23.- Błąd komunikacji wewnątrz falownika Pojawia sie kiedy występuje błąd komunikacji pomiędzy jednostka CPU a układem wypracowującym sygnał sterowania bramkami tranzystorów IGBT
E24.- Brak fazy Kiedy nastąpi brak jednej fazy napięcia na zasilaniu falownika
E25.- Błąd obwodu głównego wyjściowego Wystąpi kiedy układ sterowania bramkami tranzystorów IGBT nie otrzyma potwierdzenia zamknięcia/otwarcia któregokolwiek z wysterowywanych tranzystorów IGBT wynikłego z uszkodzenia tego tranzystora lub elementu elementu toru głównego w obwodzie tego tranzystora.
E30.- Błąd IGBT Jeśłi zostanie wykryty nadmierny prąd na którymkolwiek z tranzystorów mocy IGBT to nastąpi odłączeniewyjścia dla ochrony obwodów mocy falownika.
E35.- Błąd termistora Jeżeli falownik wykryje między zaciskami [TH] i [CM1], że rezystancja zewnętrznego termistora jest zbyt wysoka to potraktuje to jako stan nienormalny i odłączy wyjście falownika.
E36.- Błąd hamulca Kiedy falownik wystawi sygnał na odpuszczenie hamulca zewnętrznego i nie dostanie w zdefiniowanym czasie (parametr B124) zwrotnego potwierdzenia czy hamulec jest załączony czy odłączony to nastąpi odłączenie wyjścia falownika i jego blokada.
E37.- Stop bezpieczeństwa Błąd ten pojawia się gdy załączana jest funkcja stopu bezpieczeństwa
E38.- Zabezpieczenie przeciążeniowe przy niskich obrotach silnika Występuje w przypadku wykrycia na berdzo niskiej częstotliwości (maksymalnie do 0,2Hz) przeciążenia obwodu silnikowego przez wewnętrzny termistor falownika ( w zapisie historii błędów wartość częstotliwości dla tego rodzaju błędu może byc podana jako wyższa)
E41.- Błąd komunikacji sieci MODBUS Wystąpi kiedy przekroczony zostanie dopuszczalny czas przerwy pomiędzy kolejnymi zapytaniami podczas komunikacji ModBus ( w C076 wybrana powinna być blokada jako reakcja na przerwanie komunikacji)
---- Sygnalizacja stanu podnapięciowego/błędu komunikacji Kreski na środkowych segmentach sygnalizują brak zasilanie lub zbyt niskie napięcie zasilania. Kreski na górnych segmentach mogą oznaczać : 1. Błąd komunikacji pomiędzi panelem a płytą sterowniczą 2. W przypadku wydania rozkazu ruchu w kierunku , który został zablokowany poprzez parametr B035
oooo Automatyczny ponowny rozruch Falownik dokonuje ponownego rozruchu z powodu stanu podnapięciowego lub nadnapię-ciowego lub braku fazy lub zbyt dużego obciążenia. Patrz parametr B001 "Sposób automatycznego przywracania rozkazu ruchu" na stronie 3-53.
E6- - Karta rozszerzenia gniazdo #1 błąd podłączenia Błąd i blokada falownika jest związana z podłączeniem karty rozszerzenia. 
E7- - Karta rozszerzenia gniazdo#2 błąd podłączenia Błąd i blokada falownika jest związana z podłączeniem karty rozszerzenia.

 


WebSystem  tel. 048 383.01.44   | wortal-> www.falowniki.pl | forum-> www.falowniki.info | porównaj-> www.falowniki.com.pl

Warto zobaczyć

Giełda falowników

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW

Falownik Lenze 9300 Vector 110kW EVF9335-EVV030

Więcej…

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Softstart eTran 7,5kW SET200-7.5

Więcej…

Softstart eTran 11kW SET500-11

Softstart eTran 11kW SET500-11 

Więcej…

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Siemens Simovert 45kVA 6SE-1245-2AA00

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA02

Więcej…

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Siemens Simovert 22kVA 6SE-1222-2AA03

Więcej…
dobór falowniki Wortal napędów energoelektronicznych www.falowniki.pi . Napędy energoelektroniczne do regulacji prędkości obrotowej silników elektrycznych.

Copyright © 2010 www.falowniki.pl