Kod błędu | Nazwa | Przyczyna |
E01.- | Zabezpieczenie nadprądowe (stała prędkość) | Występuje w przypadku, gdy prąd wyjściowy przekracza ustalony poziom, to znaczy w przypadku zwarcia na wyjściu falownika, zablokowania silnika lub gwałtownego zwiększenia momentu obciążenia Niewłaściwe podłączenie uzwojeń silnika. Uwaga: Falownik RX blokuje się w wyniku zadziałania zabezpieczenia nadprądowego przeważnie przy 200% prądu znamionowego dla modeli do 55kW i przy 180% prądu znamionowego dla modeli 75 do 132kW. |
E02.- | Zabezpieczenie nadprądowe (podczas zwalniania) | Występuje w przypadku, gdy prąd wyjściowy przekracza ustalony poziom, to znaczy w przypadku zwarcia na wyjściu falownika, zablokowania silnika lub gwałtownego zwiększenia momentu obciążenia Niewłaściwe podłączenie uzwojeń silnika. Uwaga: Falownik RX blokuje się w wyniku zadziałania zabezpieczenia nadprądowego przeważnie przy 200% prądu znamionowego dla modeli do 55kW i przy 180% prądu znamionowego dla modeli 75 do 132kW. |
E03.- | Zabezpieczenie nadprądowe (podczas przyspieszania | Występuje w przypadku, gdy prąd wyjściowy przekracza ustalony poziom, to znaczy w przypadku zwarcia na wyjściu falownika, zablokowania silnika lub gwałtownego zwiększenia momentu obciążenia Niewłaściwe podłączenie uzwojeń silnika. Uwaga: Falownik RX blokuje się w wyniku zadziałania zabezpieczenia nadprądowego przeważnie przy 200% prądu znamionowego dla modeli do 55kW i przy 180% prądu znamionowego dla modeli 75 do 132kW. |
E04.- | Zabezpieczenie nadprądowe (w pozostałych przypadkach) | Siła hamowania dynamicznego (A054) jest ustawiona zbyt wysoko, lub wystąpił błąd przekładnika prądowego, lub w wyniku zakłóceń |
E05.- | Zabezpieczenie przeciążeniowe | Występuje w przypadku wykrycia przeciążenia obwodu silnikowego przez wewnętrzny termistor falownika |
E06.- | Przeciążenie opornika hamującego | Występuje w przypadku wykrycia przeciążenia opornika hamującego |
E07.- | Zabezpieczenie nadnapię-ciowe | Występuje, gdy napięcie stałe w obwodzie pośrednim przekroczy określony poziom z powodu przejęcia zbyt dużej energii odzyskiwanej przy hamowaniu silnika. |
E08- | Błąd EEPROM | Występuje w przypadku zaistnienia problemów z wewnętrzną pamięcią falownika spowodowanych np. wpływem zakłóceń lub zbyt wysoką temperaturą. |
E09.- | Zabezpieczenie podnapię-ciowe | Obniżenie napięcia wejściowego falownika powoduje wadliwe działanie układu sterowania jak również zmniejszenie momentu napędowego i przegrzewanie silnika. Jeżeli napięcie obniży się poniżej ustalonego poziomu to wyjście falownika zostanie odłączone. |
E10.- | Błąd przekładników prądowych CT | W sytuacji gdy silne źródło zakłóceń elektromagnetycznych znajdujących sie w pobliżu falownika lub na skutek uszkodzenia przekładników prądowych falownik zablokuje się a silnik zostanie puszczony wolnym wybiegiem |
E11.- | Błąd CPU | Występuje w przypadku wadliwego działania lub nienormalnego stanu pracy procesora. |
E12- | Wyłącznik zewnętrzny | Umożliwia przekazanie sygnału o nieprawidłowej pracy urządzenia zewnętrznego. Pojawienie się tego sygnału na zacisku wejściowym falownika powoduje jego zablokowanie oraz odłączenie wyjścia |
E13.- | Błąd USP | Błąd zaniku zasilania, gdy funkcja USP jest wybrana to falownik jest zabezpieczony przed samoczynnym uruchomieniem po przywróceniu zasilania. |
E14.- | Sygnalizacja stanu zwarcia doziemnego | Falownik posiada układ wykrywający zwarcie doziemne pomiędzy falownikiem a silnikiem przy włączonym zasilaniu a przed uruchomieniem falownika. Sygnalizacja stanu zwarcia doziemnego przeznaczona jest do zapobiegania uszkodzenia falownika, nie stanowi natomiast zabezpieczenia przed porażeniem obsługi. |
E15.- | Zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem wejściowym | Gdy napięcie zasilające falownik jest wyższe od dopuszczalnego to po 60 sekundach od wykrycia tego stanu wyjście falownika zostanie odłączone. |
E16.- | Zabezpieczenie przed czasową przerwą w zasilaniu | Kiedy nastąpi przerwa w zasilaniu przez czas dłuższy niż 15ms falownik się zablokuje a napięcie na jego wyjściu zostanie odcięte. Kiedy czas trwania przerwy w zasilaniu jest dłuższy niż zdefiniowany w parametrze B002, to falownik potraktuje ten przypadek jako brak zasilania i zablokuje się. Jeśli zasilanie zostanie przywrócone, sygnał biegu RUN będzie aktywny i będą spełnione określone warunki to falownik przeprowadzi ponowna próbę rozruchu. |
E20.- | Zabezpieczenie obniżenia efektywności pracy wentylatora chłodzącego | Bład ten pojawi sie gdy temperatura wewnątrz falownika rośnie przy jerdnoczesnym obniżeniu efektywności pracy wentylatora chłodzącego falownik |
E21.- | Zabezpieczenie termiczne | Gdy wewnętrzny czujnik temperatury wykryje zbyt wysoką temperaturę modułu mocy to nastąpi odłączenie wyjścia falownika. |
E23.- | Błąd komunikacji wewnątrz falownika | Pojawia sie kiedy występuje błąd komunikacji pomiędzy jednostka CPU a układem wypracowującym sygnał sterowania bramkami tranzystorów IGBT |
E24.- | Brak fazy | Kiedy nastąpi brak jednej fazy napięcia na zasilaniu falownika |
E25.- | Błąd obwodu głównego wyjściowego | Wystąpi kiedy układ sterowania bramkami tranzystorów IGBT nie otrzyma potwierdzenia zamknięcia/otwarcia któregokolwiek z wysterowywanych tranzystorów IGBT wynikłego z uszkodzenia tego tranzystora lub elementu elementu toru głównego w obwodzie tego tranzystora. |
E30.- | Błąd IGBT | Jeśłi zostanie wykryty nadmierny prąd na którymkolwiek z tranzystorów mocy IGBT to nastąpi odłączeniewyjścia dla ochrony obwodów mocy falownika. |
E35.- | Błąd termistora | Jeżeli falownik wykryje między zaciskami [TH] i [CM1], że rezystancja zewnętrznego termistora jest zbyt wysoka to potraktuje to jako stan nienormalny i odłączy wyjście falownika. |
E36.- | Błąd hamulca | Kiedy falownik wystawi sygnał na odpuszczenie hamulca zewnętrznego i nie dostanie w zdefiniowanym czasie (parametr B124) zwrotnego potwierdzenia czy hamulec jest załączony czy odłączony to nastąpi odłączenie wyjścia falownika i jego blokada. |
E37.- | Stop bezpieczeństwa | Błąd ten pojawia się gdy załączana jest funkcja stopu bezpieczeństwa |
E38.- | Zabezpieczenie przeciążeniowe przy niskich obrotach silnika | Występuje w przypadku wykrycia na berdzo niskiej częstotliwości (maksymalnie do 0,2Hz) przeciążenia obwodu silnikowego przez wewnętrzny termistor falownika ( w zapisie historii błędów wartość częstotliwości dla tego rodzaju błędu może byc podana jako wyższa) |
E41.- | Błąd komunikacji sieci MODBUS | Wystąpi kiedy przekroczony zostanie dopuszczalny czas przerwy pomiędzy kolejnymi zapytaniami podczas komunikacji ModBus ( w C076 wybrana powinna być blokada jako reakcja na przerwanie komunikacji) |
---- | Sygnalizacja stanu podnapięciowego/błędu komunikacji | Kreski na środkowych segmentach sygnalizują brak zasilanie lub zbyt niskie napięcie zasilania. Kreski na górnych segmentach mogą oznaczać : 1. Błąd komunikacji pomiędzi panelem a płytą sterowniczą 2. W przypadku wydania rozkazu ruchu w kierunku , który został zablokowany poprzez parametr B035 |
oooo | Automatyczny ponowny rozruch | Falownik dokonuje ponownego rozruchu z powodu stanu podnapięciowego lub nadnapię-ciowego lub braku fazy lub zbyt dużego obciążenia. Patrz parametr B001 "Sposób automatycznego przywracania rozkazu ruchu" na stronie 3-53. |
E6- - | Karta rozszerzenia gniazdo #1 błąd podłączenia | Błąd i blokada falownika jest związana z podłączeniem karty rozszerzenia. |
E7- - | Karta rozszerzenia gniazdo#2 błąd podłączenia | Błąd i blokada falownika jest związana z podłączeniem karty rozszerzenia. |