Informacje o błędach W przypadku, gdy falownik zostanie awaryjnie zatrzymany, wyświetlana jest informacja o ewentualnej przyczynie błędu. Wtrybie monitorowania informacje o błędach są zapamiętywane |
||
Kod błędu | Numer funkcji komunikacji | Opis |
NERR (*) | 0000 | Brak błędu |
O[1 | 0001 | Przeciążenie prądowe podczas przyśpieszania. |
O[2 | 0002 | Przeciążenie prądowe podczas zwalniania. |
O[3 | 0003 | Przeciążenie prądowe podczas pracy ze stałą prędkością. |
O[L | 0004 | Przeciążenie prądowe podczas startu spowodowane przeciążeniem silnika. |
O[A | 0005 | Przeciążenie prądowe podczas startu spowodowane uszkodzeniem silnika. |
EPKI | 0008 | Błąd fazy wejściowej lub uszkodzenie kondensatorów obwodu głównego |
EPKO | 0009 | Błąd fazy wyjściowej |
OPI | 000A | Przeciążenie napięciowe podczas przyśpieszania. |
OP2 | 000B | Przeciążenie napięciowe podczas zwalniania. |
0P3 | 000C | Przeciążenie napięciowe podczas pracy ze stałą prędkością. |
0LI | 000D | Przeciążenie falownika. |
OL2 | 000E | Przeciążenie silnika. |
OK | 0010 | Przegrzanie lub uszkodzenie czujnika temperatury. |
E | 0011 | Zatrzymanie awaryjne. |
EEPI | 0012 | Błąd 1 pamięci EEPROM (błąd zapisu( |
EEP2 | 0013 | Błąd 2 pamięci EEPROM (błąd inicjalizacji) lub wyłączenie zasilania podczas ustawiania parametru TYP |
EEP3 | 0014 | Błąd 3 pamięci EEPROM (błąd odczytu) |
ERR2 | 0015 | Błąd pamięci RAM. |
ERR3 | 0016 | Błąd pamięci ROM |
ERR4 | 0017 | Błąd mikroprocesora. |
ERR5 | 0018 | Błąd transmisji danych. |
ERR7 | 001A | Uszkodzenie czujnika prądu |
ERR8 | 001B | Błąd sieci |
U[ | 001D | Błąd zbyt małego prądu |
UPI | 001E | Za niskie napięcie w obwodzie głównym. |
OT | 0020 | Błąd zbyt dużego momentu |
EF2 | 0022 | Zwarcie do ziemi. |
O[1P | 0025 | Zbyt duży prąd płynący przez część składową podczas przyśpieszania. |
O[2P | 0026 | Zbyt duży prąd płynący przez część składową podczas zwalniania. |
O[3P | 0027 | Zbyt duży prąd płynący przez część składową podczas pracy ze stałą prędkością. |
ETN1 | 0054 | Błąd autotuningu |
ETYP | 0029 | Błąd typu falownika |
OK2 | 002E | Sygnał przegrzania z urządzenia zewnętrznego |
E-18 | 0032 | Przewód doprowadzający sygnał analogowy do wejścia VIA rozłączony |
E-19 | 0033 | Błąd komunikacji pomiędzy procesorami |
E-20 | 0034 | Błąd sterowania V/F |
E-21 | 0035 | Błąd 2 CPU |
S0UT | 002F | Zablokowanie silnika (tylko dla silników ze stałym magnesem) |
Inne błędy | |
Problem | Rozwiązanie |
Silnik obraca się w przeciwnym kierunku |
• Zamień kolejność faz na zaciskach wyjś ciowych U, V i W. • Zmień funkcje zacisków, do których doprowadzone są sygnały zmiany kierunku obrotów (praca naprzód/wstecz) z urządzenia zewnętrznego (patrz punkt 6.2). • Zmień ustawienie parametru FR w trybie sterowania z panelu |
Silnik się obraca, lecz prędkość zmienia się w nienaturalny sposób |
• Zbyt duże obciążenie. Zmniejsz obciążenie silnika. • Aktywna funkcja miękkiego utyku. Wyłącz funkcję miękkiego utyku (patrz punkt 5.12). • Maksymalna częstotliwość FK i górna granica częstotliwości UL mają zbyt małe nastawy. Zwiększ nastawy FK i UL. • Sygnał nastawy częstotliwości jest zbyt mały. Sprawdź sygnał nastawy częstotliwości, układ, połączenia itp. • Sprawdź charakterystyki nastaw (nastawy punktu 1 i 2) sygnałów zadawania częstotliwości (patrz punkt 6.5). •Jeżeli silnik pracuje na niskich obrotach, sprawdź czy działa funkcja zabezpieczająca przed utykiem, gdyż forsowanie momentu obrotowego jest zbyt duże. Ustaw odpowiednio forsowanie momentu rozruchowego VB oraz czas przyśpieszania A[[. (patrz punkty 5.11 i 5.1) |
Silnik nie przyspiesza lub nie zwalnia łagodnie | • Czas przyspieszania (A[[) lub czas zwalniania (DE[) ma ustawioną za małą wartość. Zwiększ czas przyspieszania (A[[) lub czas zwalniania (DE[) |
Silnik pobiera zbyt duży prąd. |
• Zbyt duże obciążenie. Zmniejsz obciążenie silnika. • Jeżeli silnik pracuje na niskich obrotach, sprawdź, czy forsowanie momentu obrotowego nie jest zbyt duże (punkt 5.11). |
Obroty silnika są większe lub mniejsze od nastawionych |
• Silnik ma nieprawidłowe napięcie znamionowe. Dobierz silnik z odpowiednim napięciem znamionowym. • Napięcie na zaciskach silnika jest zbyt niskie. Sprawdź nastawę parametru VLV (napięcie dla częstotliwości podstawowej) (patrz punkt 6.12.5). Wymień przewody łączące falownik silnikiem na przewody o większym przekroju • Błędnie dobrana przekładnia. Dobierz przekładnię poprawnie. • Błędnie nastawiona częstotliwość wyjściowa. Ustaw częstotliwość poprawnie. • Ustaw częstotliwość podstawową (patrz punkt 5.9) |
Prędkość silnika zmienia się podczas pracy |
• Obciążenie jest zbyt duże lub zbyt małe. Zmniejsz wahania obciążenia • Falownik lub silnik nie mają wystarczająco dużo mocy do pracy przy takim obciążeniu. Dobierz falownik lub silnik o odpowiednich parametrach znamionowych. • Sprawdź czy zmienia się sygnał zadawania częstotliwości • Jeżeli parametr PT = 3 sprawdź ustawienia sterowania wektorowego, warunki pracy itp. - patrz punkt 5.10 |
Nie można zmieniać nastaw parametrów |
• Jeżeli wartość parametru F700 (zakaz zmiany nastaw parametrów) jest ustawiona na 1 (zakaz zmiany parametrów), to nastawę należy zmienić na 0 (pozwolenie na zmianę parametrów). • Z przyczyn bezpieczeństwa nastawy niektórych parametrów nie mogą być zmieniane podczas pracy falownika (patrz punkt 4.2.6) |
Jeżeli zapomniałeś, które parametry zostały zresetowane | • Można wyszukać wszystkie zresetowane parametry i zmienić ich nastawy (patrz punkt 4.2.3) |
Jeżeli chcesz przywrócić wszystkim parametrom ich standardowe nastawy fabryczne | • Można przywrócić wszystkim parametrom ich standardowe nastawy fabryczne (patrz punkt 4.2.7) |