Kod błędu |
Nazwa błędu na wyświetlaczu panelu sterowania |
Opis i prawdopodobne przyczyny |
1 |
OVERCURRENT |
Zbyt duży prąd wyjściowy, co może być spowodowane przez: • Nadmierne obciążenie silnika. • Ustawienie zbyt krótkiego czasu rozpędzania (parametry 2202 ACCELER TIME 1 and 2205 ACCELER TIME 2). • Został uszkodzony lub nieprawidłowo przyłączony silnik lub kabel silnika. |
2 |
dc overvolt |
Zbyt wysokie napięcie stałe (DC) w obwodzie pośrednim DC. • Sprawdzić sieć zasilającą pod kątem występowania przepięć statycznych lub przejściowych. • Może być ustawiony zbyt krótki czas zwalniania (parametry 2203 deceler time 1 oraz 2206 deceler time 2). • Rezystor hamujący (jeżeli jest) może być zbyt mały. |
3 |
dev overtemp |
Radiator napędu jest przegrzany. Temperatura radiatora wynosi 115 x (239 °F) lub powyżej. Może to być spowodowane przez: • Awarię wentylatora. • Przeszkody w swobodnym przepływie powietrza chłodzącego. • Nagromadzenie się kurzu i innych zanieczyszczeń na radiatorze. • Zbyt wysoką temperaturę otoczenia. • Nadmierne obciążenie napędu. |
4 |
short circ |
Wystąpił prąd zwarciowy. Zwarcie może być spowodowane przez: • Wystąpienie zwarcia w kablu silnika lub w silniku. • Zakłócenia w sieci zasilającej. |
5 |
overload |
Przeciążenie przemiennika. Prąd wyjściowy napędu przekracza wartości znamionowe podane w rozdziale "Dane znamionowe", str. 171 niniejszego podręcznika. |
6 |
dc undervolt |
Zbyt niskie napięcie stałe (DC) w obwodzie pośrednim DC, co może być spowodowane przez: ♦ Brak fazy w sieci zasilającej. ♦ Przepalenie bezpiecznika. ♦ Zbyt niskie napięcie w sieci zasilającej. |
7 |
Al1 loss |
Utrata sygnału na wejściu analogowym am. Wartość sygnału na wejściu analogowym 1 jest poniżej minimum określonego przez parametr aUflt limit (3021). Należy sprawdzić: • Źródło sygnału i przyłącza dla wejścia analogowego. • Nastawy parametrów dla aUflt limit (3021) oraz 3001 akmin function. |
8 |
Al2 loss |
Utrata sygnału na wejściu analogowym ai2. Wartość sygnału na wejściu analogowym 2 jest poniżej minimum określonego przez parametr ai2flt limit (3022). Należy sprawdzić: • Źródło sygnału i przyłącza dla wejścia analogowego. • Nastawy parametrów dla ai2flt limit (3022) oraz 3001 akmin function. |
9 |
mot overtemp |
Silnik jest zbyt gorący, w oparciu o oszacowanie wykonane przez napęd lub na podstawie sygnału sprzężenia zwrotnego od temperatury. • Sprawdzić czy silnik nie jest przeciążony. • Dokonać regulacji parametrów używanych do oszacowania temperatury silnika (parametr 3005...3009). • Sprawdzić działanie czujników temperatury i parametry grupy 35. |
10 |
panel loss |
Nastąpiła utrata komunikacji z panelem sterowania i ma miejsce jedna z poniższych sytuacji: • Napęd jest w trybie sterowania lokalnego (na wyświetlaczu panelu jest LOC). • Napęd jest w trybie sterowania zdalnego {na wyświetlaczu panelu jest REM) i jego parametry są tak ustawione, że akceptuje on polecenia start/stop, kierunek lub wartość zadaną podawane z panelu sterowania. Należy sprawdzić: • Linie i połączenia komunikacji. • Parametr 3002 panel comm error. • Parametry w grupie 10: ''Wejścia poleceń" oraz w grupie 11: "Wybór zadawania" (jeżeW napęd pracuje w trybie sterowania zdalnego REM). |
11 |
id run fail |
Nie został ukończony z powodzeniem przebieg identyfikacyjny napędu. Sprawdzić przyłącza silnika. |
12 |
motor stall |
Utyk silnika lub utyk procesowy. Silnik pracuje w strefie utyku. Może to być spowodowane przez: • Nadmierne obciążenie. • Zbyt niską moc silnika. • Niewłaściwe nastawy parametrów 3010. ..3012. |
13 |
Reserved |
Nie używane. |
14 |
ext fault 1 |
Jest aktywne wejście cyfrowe zdefiniowane aby sygnalizować pierwszy błąd zewnętrzny - patrz parametr 3003 external fault 1. |
15 |
ext fault 2 |
Jest aktywne wejście cyfrowe zdefiniowane aby sygnalizować drugi błąd zewnętrzny - patrz parametr 3004 external fault 2. |
16 |
earth fault |
Obciążenie wejściowej sieci zasilającej jest niezrównoważone: • Mogło wystąpić zwarcie doziemne w silniku lub kablu silnika. • Kabel silnika może być zbyt długi. |
17 |
underload |
Obciążenie silnika jest niższe niż oczekiwane. Należy sprawdzić: • Czy nie doszło do odsprzęgnięcia obciążenia silnik . • Czy są prawidłowe nastawy dla parametru 3013 underload function...3015 underload curve. |
18 |
therm fail |
Błąd wewnętrzny. Termistor mierzący wewnętrzną temperaturę napędu jest otwarty albo zwarty. Należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem handlowym ABB. |
19 |
opex link |
Błąd wewnętrzny. Został wykryty związany z komunikacją problem w łączu światłowodowym pomiędzy płytami OITF i OINT. Należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem handlowym ABB. |
20 |
opex pwr |
Błąd wewnętrzny. Zostało wykryte, że występuje zbyt niskie napięcie na zasilaniu płyty OINT. Należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem handlowym ABB. |
21 |
curr meas |
Błąd wewnętrzny. Pomiar prądu jest poza zakresem. Należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem handlowym ABB. |
22 |
supply phase |
Zbyt duże zmiany napięcia na szynie zbiorczej DC. Może to być spowodowane przez: • Zanik fazy w sieci zasilającej. • Przepalenia bezpiecznika. |
23 |
Reserved |
Nie używany. |
24 |
overspeed |
Prędkość silnika jest wyższa niż 120% wartości większego (co do wartości bezwzględnej) z dwu parametrów 2001 minimum speed lub 2002 maximum speed. Sprawdzić: * Nastawy dla parametrów 2001 oraz 2002. * Czy moment hamujący silnika jest wystarczający. • Czy jest właściwe zastosowanie sterowania momentem. • Czoper i rezystor hamowania. |
25 |
Reserved |
Nie używany. |
26 |
drive id |
Błąd wewnętrzny. Nieważny blok konfiguracyjny identyfikcji napędu (Configuration Błock Drive ID). Należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem handlowym ABB. |
27 |
config file |
Błąd wewnętrznego pliku konfiguracyjnego. Należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem handlowym ABB. |
28 |
serial 1 err |
Został przekroczony dopuszczalny czas oczekiwania dla komunikacji poprzez magistralę FIELDBUS. Sprawdzić: * Nastawy dla błędu (parametr 3018 comm fault func oraz 3019 comm fault time). * Nastawy dla komunikacji (grupa parametrów odpowiednio 51 lub 53 ). * Kiepskie połączenia i/lub zakłócenia w linii komunikacyjnej. |
29 |
efb con file |
Błąd odczytu pliku konfiguracyjnego dla adaptera magistrali komunikacyjnej FIELDBUS. |
30 |
force trip |
Zadziałanie zabezpieczenia wymuszone przez magistralę FIELDBUS -patrz "Podręcznik użytkownika magistrali komunikacyjnej FIELDBUS". |
31 |
efb 1 |
Kod błędu zarezerwowany dla aplikacji pracującej z protokołem EFB. Znaczenie zależy od protokołu. |
32 |
efb 2 |
33 |
efb 3 |
34 |
motor phase |
Błąd w obwodzie silnika. Zanik jednej z faz silnika. Sprawdzić czy nie wystąpiło: • Zwarcie w silniku. * Zwarcie w kablu silnika. * Zwarcie w przekaźniku termicznym (jeżeli stosowany). • Zwarcie wewnętrzne. |
35 |
output wiring |
Podejrzewany błąd w okablowaniu wyjściowym mocy. Może to być spowodowane przez: • Okablowanie zasilania wejściowego do wyjścia napędu. * Zwarcia doziemne. |
101 |
SERF CORRUPT |
Błąd wewnętrzny napędu. Należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem handlowym ABB i podać numer błędu. |
102 |
SERF IITFILE |
103 |
SERF MACRO |
104 |
SERF EFBPROT |
105 |
SERF BPFILE |
201 |
DSPT1 OVERLOAD |
Błąd w systemie. Należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem handlowym ABB i podać numer błędu. |
202 |
DSPT2 OVERLOAD |
|
203 |
DSPT3 OVERLOAD |
|
204 |
DSP STACK ERROR |
|
205 |
DSP REV ERROR |
|
206 |
OMIO ID ERROR |
|