status | przyczyna | sposób usunięcia | |
np. 50 0 | aktualna częstotliwość wyjściowa | napęd pracuje bez zakłóceń | |
OFF | Stop (wyjścia U, V, W zablokowane) | sygnał LOW na zacisku 28 | Ustawić zacisk 28 na HIGH |
Inh | Blokada (wyjścia U,V,W zablokowane) | kontroler jest ustawiony dla zdalnej klawiatury lub łącza szeregowego (zobacz C01) | Uruchom przemiennik przez CAN open (dla wersji zCAN) Uruchom przemiennik przez zdalną klawiaturę lub łącze szeregowe |
StP | Częstotliwość wyjściowa = 0 Hz (wyjścia U, V, W zablokowane) | wartość zadana = 0 Hz (C31=0) | Wprowadzić wartość zadaną |
Ouickstop uaktywniony za pomocą wejścia cyfrowego lub łącza szeregowego | Wyłączyć Ouickstop | ||
br | Aktywne hamowanie prądem stałym |
hamowanie prądem stałym uruchomione: • za pomocą wejścia cyfrowego • automatycznie |
Wyłączyć hamowanie prądem stałym • wejście cyfrowe = LOW • automatycznie, jeśli minął czas utrzymania c06 |
CL | Osiągnięto limit prądowy | przeciążenie, które można wyregulować | Automatycznie (patrz C22) |
LU | Za niskie napięcie na szynie DC | za niskie napięcie zasilania | Sprawdzić napięcie zasilania |
dEC | za wysokie napięcie na szynie DC podczas zwalniania (ostrzeżenie) | za krótki czas zwalniania (C13, c03) | Automatycznie, jeśli za wysokie napięcie < 1 s, 0U - jeśli za wysokie napięcie > 1 s |
nEd | brak dostępu do kodu | zmiana możliwa tylko przy zablokowanym przemienniku w OFF lub Inh | Ustaw zacisk 28 na LOW lub zablokuj przez łącze szeregowe |
rC | Zdalna klawiatura aktywna | Usiłowanie użycia przycisków na froncie przemiennika częstotliwości | Przyciski na froncie przemiennika są niedostępne, gdy zdalna klawiatura jest aktywna |
usterka | przyczyna | sposób usunięcia* | |
cF | Niepoprawione dane na EPM | Niepoprawne dane dla przemiennika |
• użyć EPM z ważnymi danymi • wprowadzić ustawienia Lenze, zobacz (C02) |
CF | błąd w danych | ||
GF | dane OEM niepoprawne | ||
FI | usterka w EPM | brak lub usterka EPM | Odłączyć przemiennik od zasilania i wymienić EPM |
CFG | wejścia cyfrowe nie jednoznacznie przyporządkowane | E1 ... E3 mają przyporządkowane takie same sygnały cyfrowe | Każdy sygnał cyfrowy należy użyć tylko jeden raz |
używać tylko „UP" lub „DOWN" | Do drugiego zacisku należy przyporządkować brakujący syqnał cyfrowy | ||
dF | błąd hamowania dynamicznego | rezystory hamujące są przegrzane | Wydłużyć czas hamowania |
EEr | zewnętrzna usterka | wejście cyfrowe „TRIP-Sef jest uaktywnione | Usunąć zewnętrzną usterkę |
F2..F0 | wewnętrzny błąd | Konieczna konsultacja z Lenze | |
FC3 | Błąd komunikacji RS lub CAN | przekroczenie czasu transmisji | Sprawdź połączenia łącza szeregowego lub CAN, dla CAN sprawdź h48 i wydłuż czas nawiązania łączności |
FC5 | Błąd komunikacji RS lub CAN | brak połączenia z łączem szeregowym lub CAN | Wykonaj restart Can (h58), zresetuj przemiennik, skontaktuj się z Lenze. |
JF | Błąd zdalnej klawiatury | odłączona zdalna klawiatura | Sprawdź połączenia zdalnej klawiatury |
LC | Zablokowany automatyczny start | c42 = 0 | Zmiana poziomu sygnału LOW-HIGH na zacisku 28 |
OCI | Zwarcie lub przeciążenie | zwarcie | Należy znaleźć przyczynę zwarcia; skontrolować przewód silnikowy |
pojemnościowy prąd ładowania przewodu silnikowego za wysoki | Zastosować krótszy lub o mniejszej pojemności kabel silnikowy | ||
ustawiono za krótki czas przyspieszania (C12, c01) |
• wydłużyć czas przyspieszania • sprawdzić prawidłowość doboru napędu |
||
uszkodzony przewód silnikowy | Skontrolować okablowanie | ||
zwarcie międzyzwojowe w silniku | Skontrolować silnik | ||
częste i zbyt dłuqie przeciążenia | Sprawdzić prawidłowość doboru napędu | ||
OC2 | doziemienie | faza silnika ma doziemienie | Skontrolować silnik/przewód silnikowy |
pojemnościowy prąd ładowania przewodu silnikoweqo za wysoki | Zastosować krótszy/o mniejszej pojemności kabel silnikowy | ||
0C6 | przeciążenie silnika (przeciążenie I2 x t) |
silnik przeciążony termicznie na skutek np.: • niedopuszczalnego prądu ciągłego • częste lub zbyt dłuqie przyspieszanie |
• sprawdzić prawidłowość doboru napędu • skontrolować ustawienie c20 |
OH | przekroczenie temperatury w regulatorze napędu | za ciepło wewnątrz przemiennika częstotliwości |
• zmniejszyć obciążenie przemiennika • polepszyć chłodzenie |
OU | za wysokie napięcie na szynie DC | za wysokie napięcie zasilania | Skontrolować napięcie zasilania |
za krótki czas zwalniania lub silnik w trybie generatorowym | Wydłużyć czas zwalniania lub użyć opcji dynamicznego hamowania | ||
prąd upływu po stronie silnika | Skontrolować silnik/przewód silnikowy (odłączyć silnik od regulatora napędu) | ||
rSt | Błąd przy (Auto-TRIP-Reset) | ponad 8 komunikatów błędu w ciągu 10 minut -w trybie automatycznego kasowania błędu | W zależności od komunikatu błędu |
SdS | Utrata sygnału zadawania 4-20mA | sygnał 4-20 mA jest poniżej 2 mA (C34 = 4) | Sprawdź sygnał/połączenie przewodów |
SF | brak jednej fazy | faza odłączona | Sprawdź zasilanie |
* Napęd można ponownie uruchomić po skasowaniu komunikatu błędu: patrz c70! |